وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به خرم‌آباد:

دولت سیزدهم به‌جای دلبستگی به غرب، عزت ایران را در دنیا نشان داد

اسماعیلی گفت: دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی گام‌های بزرگی برداشته، در حالی که عده‌ای ادعا داشتند زبان دنیا را بلد هستند، همه آمال خود را در رسیدن به تفاهم با غرب و آمریکا قرار دادند، اما دولت فعلی عزت کشور را در دنیا نشان داد.
کد خبر: ۶۱۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ - 01September 2023

دولت سیزدهم به‌جای دلبستگی به غرب، عزت ایران را در دنیا نشان دادبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی گام‌های بزرگی برداشته، اظهار داشت: این در حالی بود عده‌ای که ادعا داشتند زبان دنیا را بلد هستند، همه آمال خود را در رسیدن به تفاهم با غرب و آمریکا قرار دادند اما دولت فعلی، عزت کشور را در دنیا نشان داد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در حالی‌که دولت‌های قبل آمال خود را در رسیدن به تفاهم با غرب و آمریکا می‌دانستند، اما دولت سیزدهم با پیوست به پیمان شانگهای و بریکس، اقتدار و موفقیت روابط خارجی جمهوری اسلامی را نشان داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت دولت انقلابی وقتی آغاز شد که کشور دچار کرونا بود و فعالیت‌های مختلف تحت الشعاع آن قرار گرفته بود، اما دولت انقلابی در همان ماه‌های اول اقدام کرد و به کرونا پایان داد.

 اسماعیلی با بیان اینکه امروز کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است، گفت: البته شاید به دلیل حجم مشکلات و میراث گذشته، شهد شیرین خدمت هنوز در کام مردم حس نشده است، اما گام‌های اساسی برداشته شده و دولت خود را موظف به پیشرفت کشور کرده است.

وی در ادامه  با اشاره به ولایتمداری مردم لرستان عنوان کرد: استان در قرون مختلف مامنی برای پیروان مکتب آل‌الله بود و مردم عشق ائمه را نسل به نسل منتقل کردند، مردم استان در انقلاب اسلامی نیز حضوری نورانی داشتند، بزرگانی مانند آیت الله بروجردی، آیت الله کمالوند و شهدای عالی مقام استان از افتخارات کشور هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این افراد مهمترین مولفه هویت فرهنگی ما هستند، ادامه داد: چرا که راز ماندگار نهضت و انقلاب در محبت بی دریغ مردم نسبت به خاندان آل الله و لرستان پیشتاز این حرکت است.

اسماعیلی با بیان اینکه اخلاص در عمل و جهاد در راه خدا نام‌ها را ماندگار می‌کند، اظهار کرد: دولت و رئیس جمهور انقلابی در عرصه‌های مختلف امتحان خود را پس داده و در مسیر اعتلای کشور تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سند مهندسی فرهنگی استان آماده است، خاطرنشان کرد: از همه فعالان فرهنگی، دینی و رسانه می‌خواهیم آثار خود را ارائه کنند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده حمایت همه جانبه از پرورش استعدادهای فرهنگی استان، است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار