سخنگوی ستاد اربعین جمعیت‌هلال‌احمر خبر داد؛

ارائه ۳۰۰ هزار خدمت پزشکی به زائران اربعین درعراق

اوحدی گفت: تاکنون به حدود ۳۰۰ هزار نفر خدمت به زائران اربعین در عراق رسیده است.
کد خبر: ۶۱۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ - 30August 2023

ارائه ۳۰۰ هزار خدمت پزشکی به زائران اربعین درعراقبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» سخنگوی ستاد اربعین حسینی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در پیاده روی اربعین حسینی شش قرارگاه در داخل عراق توسط هلال احمر ایجاد شد که این قرارگاه‌های قرارگاه‌های مرزی ما بود. خدمات درمانی داوطلبان هلال‌احمر تاکنون به ۱۰ درصد از زائران اربعین ارائه شده است.

اوحدی در ادامه بیان کرد: قرارگاه نجف اشرف، قرارگاه طریق الحسین که خدمات نجف تا کربلا را رسیدگی می‌کند و قرارگاه کربلا، یک قرارگاه مدیریت بحران هم برای مدیریت حوادثی که در این تجمعات ممکن است شکل بگیرد مستقر شد. در مجموع در حدود ۳۰۰ هزار نفر خدمت تا امروز به زائران در عراق توسط هلال احمر ارائه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در مجموع به ۶۴ هزار ۲۹۲ خدمات عمومی‌پزشکی، ۸۷ هزار ۳۲۵ ویزیت، هفت هزار و ۲۱۸ مورد ارائه خدمت به زائران گرمازده، ۷۴ هزار و ۹۵۹ مورد خدمات پیراپزشکی به زائران ارائه شده است.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: در ۹ مرز، دو مرز در مرز‌های شرقی یعنی مرز ریمدان و میرجاوه و هفت مرز غربی سازمان امداد و نجات مسئولیت خدمات رسانی به زائران را بر عهده دارد. به بیش از ۶۰ هزار نفر از زائران هم در داخل کشور خدمات ارائه شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پایگاه‌های امداد و نجات امسال نسبت به سال قبل دو برابر شده است و بیش از چهار هزار پزشک و پرستار در فراخوان جمعیت هلال احمر شرکت کردند که داوطلب خدمات رسانی در این مسیر شوند.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی جمعیت هلال احمر توضیح داد: در مسیر نجف به کربلا کار خلاقانه‌ای به عنوان پزشک سیار شکل گرفت. هزار و ۶۰۰ پزشک و پرستار در این طرح شرکت کردند که در فاصله هر ۷۰ عمود یک پایگاه درمانی داریم و پیش بینی شده که اگر زائران در این مسیر دچار بیماری شوند پزشکان سیار با کوله پشتی پر از دارو در تردد هستند به سمت کربلا حرکت می‌کنند و کوله پشتی را به گروه جدیدی تحویل می‌دهند و اگر داروی جدید نیاز باشد در این کوله پشتی قرار می‌گیرد.

اوحدی ادامه داد: در راستای تقویت روحیه مردمی ۳۶ پایگاه از ۸۴ پایگاه هلال احمر استان‌های مختلف با حضور داوطلبان حضور پیدا کرده اند و هلال احمر بر آن‌ها نظارت و پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها