در صحن شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفت؛

نامگذاری چندین معابر تهران به نام شهدا

در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران چندین معابر پایتخت به نام شهدا تغییر یافت.
کد خبر: ۶۱۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ - 29August 2023

تغییر نام ۱۸ معبر و ۱ میدان در تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، پس از قرائت بیست و چهارمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران، در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران توسط نرگس معدنی پور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، اعضای شورای شهر به تغییر نام یک میدان، یک خیابان و ۱۷ کوچه در منطقه ۲۱ و ۱۴ رای مثبت دادند.

در متن بیست و چهارمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران آمده است:

در منطقه ۲۱ کوچه صاحب الزمان (عج) به نام شهید سید محمد اسحاقی، کوچه دوم به نام شهید جعفر عباسپور باغان، کوچه آزادی در خیابان امام حسین (ع) به نام شهید صبور رستمی و کوچه آزادی در خیابان شهید طالقانی به نام شهید حسن تقی خندابی، کوچه یکم در خیابان امام خمینی (ره) به نام شهید حسین شعبانی، کوچه شریعتی به نام شهید محمدرضا فرقانی، کوچه ولیعصر (عج) به نام شهید مهدی مجیدی، کوچه بنفشه به نام شهید داوود شریفی، کوچه هشت متری یکم به نام شهید غلامرضا قربانی، کوچه توحید به نام شهید افراسیاب امیری و خیابان گلستانک به نام شهدای مگاموتور نامگذاری شدند. همچنین؛ در منطقه ۱۴ کوچه اردیبهشت به نام شهید هادی محبی، کوچه متحدی به نام شهید سید محمد حسین میردوستی، کوچه تیر به نام شهید محسن عباسی، کوچه بامداد به نام شهیدان رجبعلی و حسنعلی شاکری، کوچه شاهد ۶ به نام شهید علیرضا مشجری، کوچه پویش ۳ به نام شهید حمید صبوری، میدان فاقد نام به شهید احمد باجلانی و کوچه اول در میدان کلانتری به نام شهید حسین چلندری تغییر یافت.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در تذکری با بیان اینکه در مورد ۹ این صورتجلسه تغییر نام از کوچه شهید رجایی به نام شهید محمدرضا علیرضایی مطرح شده؛ اظهار داشت: با توجه به تقارن این روز‌ها که در سالگرد شهادت این شهید هستیم تغییر نام این کوچه اقدام خوبی نیست.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران نیز در تکمیل این تذکر بیان داشت که نه تنها نام شهید رجایی، بلکه در مواردی، تغییر نام از صاحب الزمان، دکترشریعتی و آزادی به نام شهید دیگرعنوان شده که قطعاً مشکل آفرین خواهد شد. اما با توجه به مکرر بودن اسامی، این یک اقدام معمول است.

در ادامه معدنی‌پور عضو شورای شهر تهران در توضیح این تغییر نام‌ها گفت: ما در محله‌هایی همچون وردآورد حدود ۵ مورد بنام صاحب الزمان مزین شده، یا کوچه‌هایی با نام آزادی در شهر تهران ۷۱ مورد استخراج شده که تنها در منطقه ۲۱ پنج مورد به این نام، نامگذاری شده و نزدیک بهم است؛ در خصوص نام کوچه شریعتی نیز در تهران ۳۲ مورد و تنها در منطقه ۲۱ سه مورد به همین نام است؛ از این رو ما سعی کردیم تا کوچکترین آن‌ها را در تغییر نام انتخاب کنیم.

مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران نیز در تذکری در خصوص تغییر نام یک کوچه بنام شهدای مگاموتور با تأکید بر اینکه این عبارت غیر فارسی است؛ درخواست کرد در این خصوص، بازنگری صورت گیرد. در نهایت، به پیشنهاد اعضای شورای شهر تهران؛ تغییر نام کوچه شهید رجایی به نام شهید محمدرضا علیرضایی از دستور کار خارج شد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها