رئیس سازمان راهداری خبر داد؛

رشد ۲۲ درصدی تردد زائران اربعین از مرز‌های زمینی

امانی از رشد ۲۲ درصدی تردد زائران اربعین از مرز‌های زمینی خبر داد و بر استفاده از تمام ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل برای سفر‌های بازگشت زائران تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ - 29August 2023

رشد ۲۲ درصدی تردد زائران اربعین از مرز‌های زمینیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «داریوش امانی» رئیس سازمان راهداری اظهار داشت:‌مطابق گزارش مرکز مدیریت راه‌ها از زمان اجرای طرح اربعین حسینی تا روز گذشته بالغ بر یک میلیون و ۳۶۰ هزار زائر ایرانی و غیرایرانی از مرز‌های کشور خارج شده‌اند که حدود ۵۰ درصد خروجی زائران از مرز مهران بوده است.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا در مرز‌های مهران، شلمچه و چذابه باید مدیران استان تمام ظرفیت ناوگان عمومی را به کار بگیرند تا زائران حداقل معطلی و توقف درمرز‌ها را داشته باشند.

وی با بیان"از زائران می‌خواهیم برای سفر بازگشت قبل از روز اربعین برنامه‌ریزی کنند تا خدمات‌رسانی بهتری در تامین ناوگان فراهم شود" ادامه داد: در حوزه تامین زیرساخت‌ها، سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای به تعهدات خود و فراتر از این تعهدات عمل کرده است. در زمینه تأمین زیرساخت‌های لازم، ایمن‌سازی و نگهداری محور‌های مواصلاتی منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین، تأمین امکانات لازم، تجهیز پایانه‌های مرزی به مه‌پاش، تونل‌های خنک‌کننده، نصب سایبان، آبسردکن، تأمین امکانات بهداشتی، اقدامات خوبی انجام شده است و وزیر راه و شهرسازی نیز در جریان سفر به مهران از اقدامات انجام شده ابراز رضایت داشتند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این که از هم اکنون باید تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شود، گفت: تمامی عوامل راهداری به صورت ۲۴ ساعته در این ایام پای کار باشند و استان‌های همجوار استان‌های مرزی نیز معین و یاریگر باشند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار