دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اهداف پیدا و پنهان نتانیاهو از سفرهای منطقه‌ای

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در هفته‌های آینده به هفت کشور جهان سفر کرده و با مقامات این کشور‌ها دیدار و گفت‌وگو کند؛ سفر‌هایی که پیش‌بینی می‌شود با توجه به اوضاع این روز‌های سرزمین‌های اشغالی دستاورد‌های چندانی برای تل‌آویو و نتانیاهو به همراه نداشته باشد.
کد خبر: ۶۱۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 26August 2023

اهداف پیدا و پنهان نتانیاهو از سفرهای منطقه‌ایگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- رسول شادمانی؛ بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که رسانه‌های صهیونیستی از دو روز گذشته منتشر کرده و همچنان هم در حال تبلیغ و انتشار آن هستند قرار است «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های آینده سفر‌هایی را به ۷ کشور جهان شامل قبرس، آمریکا، جمهوری چک، ترکیه، مراکش، چین و امارات داشته باشد.

سفر‌های منطقه‌ای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شرایطی قرار است بعد از چیزی در حدود ۵ ماه مجددا ازسر گرفته شود که نتانیاهو پس از به قدرت رسیدن به ۴ کشور اروپایی فرانسه، ایتالیا، آلمان و انگلیس سفر کرده بود. اما آغاز تظاهرات‌های اعتراضی صهیونیست‌ها و ساکنان سرزمین‌های اشغالی در مخالفت با طرح لایحه اصلاحات قضائی او و همچنین بیماری وی موجب شد تا از ادامه سفر‌های خود به دیگر کشور‌ها خوددداری کرده و در تل‌آویو بماند.

بر اساس اخبار و گزارش‌های دریافتی، نخستین سفر نتانیاهو به قبرس خواهد بود. او در تاریخ سوم سپتامبر در چارچوب یک سفر رسمی دو روزه به قبرس سفر خواهد کرد و طی آن سفر، در نشست سه جانبه رهبران «اسرائیل»، قبرس و یونان شرکت می‌کند. البته این سفر قرار بود اواخر ماه جولای انجام شود، اما به دلیل بستری شدن نتانیاهو در بیمارستان «شیبا» و کاشت ضربان‌ساز مصنوعی در بدن او به تعویق افتاد.

در حقیقت باید گفت سفر نتانیاهو به «قبرس» را می‌توان به‌عنوان ازسرگیری مجدد سفر‌های خارجی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس آن هم بعد از ۵ ماه خانه نشینی در «تل‌آویو» دانست. زیرا آخرین سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سفر ماه مارس او به «لندن» مربوط می‌شود که به دلیل اصرار و تلاش او برای انجام اصلاحات قضائی با تظاهرات گسترده صهیونیست‌های مخالف خود در «فرودگاه لندن» نیز روبرو شد.

رسانه‌های صهیونیستی در گزارش‌های مربوط به سفر «بنیامین نتانیاهو» به کشور‌های جهان به این موضوع پرداختند که سفر‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی بسیار فشرده بوده و نتانیاهو از «قبرس» به «آمریکا» می‌رود تا با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در سازمان ملل سخنرانی کند. البته با توجه به طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو و همچنین درگیری که به جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین، پیش‌بینی می‌شود که با استقبال سر اعضای سازمان ملل برای حضور در این نهاد بین‌المللی و همچنین در زمان انجام سخنرانی خود روبرو شود.

از طرف دیگر آن‌گونه که کارشناسان و صاحب نظران داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی پیرامون سفر «بنیامین نتانیاهو» به آمریکا گمانه‌زنی می‌کنند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امید بسیاری دارد تا در زمان سفر به آمریکا به «کاخ سفید» نیز دعوت شده تا بتواند برای نخستین بار بعد از دراختیار گرفتن پست نخست وزیری این رژیم اشغالگر و نامشروع با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

شبکه صهیونیستی آی۲۴ که معمولا از سایر شبکه‌ها و رسانه‌ای صهیوینستی بروزتر است و اخبار رژیم صهیونیستی را سریع‌تر و دقیق‌تر از بقیه رسانه‌ها پوش می‌دهد در اخبار و گزارش‌های خود درباره دیگر سفر‌های نتانیاهو برای ماه‌های آینده به دیگر سفر نتانیاهو به «جمهوری چک» اشاره کرده و آورده نخست وزیر «اسرائیل» قرار است تا در سفر خود به این کشور در نشست بین مقامات دو دولت شرکت کند.

این شبکه رسانه‌ای صهیونیستی سپس از «ترکیه» به‌عنوان مقصد بعدی سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی یاد کرده و آورده است که نتانیاهو بعد از سفر به کشور چک، برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور «ترکیه» عازم «آنکارا» خواهد شد.

شبکه آی۲۴ در بخش پایانی گزارش خود پیرامون سفر‌های نخست وزیر «اسرائیل» آوره است که نتانیاهو همچنین به دعوت پادشاه «مغرب» می‌خواهد به این کشور سفر کند. ضمن اینکه سفر به کشور به «چین» و همچنین سفر به کشور «امارات» به منظور شرکت در کنفرانس آب و هوایی در این کشور از دیگر برنامه‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر‌های خارجی است.

در حقیقت باید به این مهم اشاره کرد که هدف اصلی از سفر‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای «بنیامین نتانیاهو» ترمیم وجهه و چهره آسیب دیده او و کابینه تندرو و افراطی به دنبال ارائه و تصویب طرح اصلاحات قضائی است. موضوعی که موجب ترد شدن و انزوای جهانی رژیم صهیونیستی در سطح بین‌المللی شده است.

در پایان باید گفت طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو که به باور کارشناسان و صاحبان نظر داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی و همچنین مفسران بین‌المللی رژیم حاکم بر سرزمین‌های اشغالی را به یک دیکتاتور تمام و کمال تبدیل کرده است و اینگونه سفر‌های منطقه‌ای و جهانی نیز نمی‌تواند وجهه و جایگاه به شدت آسیب دیده بنیامین نتانیاهو در سطح جهانی را ترمیم کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار