وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

500 پروژه مهم فرهنگی در حال اجرا است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر ۵۰۰ پروژه فرهنگی در دست اجرا وجود دارد که بخش مهمی از آن را طی دو ساله به سرانجام رسانده‌ایم.
کد خبر: ۶۱۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ - 25August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در حاشیه سفر به هرمزگان در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: هفته دولت فرصت خوبی برای تجلیل و تقدیر از همکارانی است که در استان هرمزگان از هیچ تلاشی برای انجام امور فرهنگی فروگذار نکردند به همین مناسبت به هرمزگان آمدیم تا از همکاران فعال فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کنیم.

وی افزود: نهضت بزرگ کتابخانه سازی در کشور راه افتاده است که برای کشور مفید فایده بوده و کتابخانه‌های مهمی در کشور ایجاد کرده است، برنامه برای افتتاح کتابخانه‌های مناسب در هرمزگان نیز وجود دارد و پس از جمع بندی برنامه این سفر به اتفاق استاندار هرمزگان به توافقات خوبی خواهیم رسید‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در استان هرمزگان ظرفیت‌های خوبی برای رشد فرهنگ و هنر وجود دارد و همچنین کمک مجموعه‌ها و نهاد‌های نظامی و صنعتی روند خوبی را طی می‌کند به طوری که در سفر چند هفته پیش به جاسک به کمک این نهاد ها یک سینما و مرکز فرهنگی و هنری افتتاح شد اما با توجه به عقب ماندگی تاریخی شهرستان‌ها در فرهنگ و هنر می‌طلبد تلاش‌ها برای مرتفع ساختن این عقب ماندگی بیش از پیش شود.

اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ پروژه فرهنگی در دست اجرا وجود دارد که بخش مهمی از آن را طی دو ساله به سرانجام رسانده‌ایم خصوصا در افتتاح مجتمع‌های فرهنگی و هنری که در همین هفته دولت تعدادی از آنها به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب بودجه‌ای رخ داد به طوری که یک درصد از بودجه سازمان‌ها در اختیار کارگروهی در وزارت فرهنگ و ارشاد برای توسعه فرهنگی قرار می‌گیرد که در نوع خود باعث پیشرفت برنامه های فرهنگی در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار