مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

مخزن اسناد و مدارک دفاع مقدس قزوین ایجاد می‌شود

سرهنگ «امیری‌ مقدم» گفت: مخزن اسناد و مدارک رزمندگان دوران دفاع مقدس قزوین ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ - 23August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امروز چهارشنبه سرهنگ پاسدار «عبدالله اسماعیلی» مدیر تاریخ شفاهی سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و سرهنگ پاسدار «رحیم آهنی» مدیر اسناد سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین بازدید کردند.

سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در این بازدید اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از دوران‌های مهم و سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی محسوب می شود که حفظ آثار آن از مطالبات جامعه و رهبری است و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که خاطرات پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس قبل از آنکه از ذهن این رزمندگان بیرون بیاید،تدوین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: نقش رزمندگان استان قزوین در دوران دفاع مقدس بسیار چشمگیر بوده ‌و ما وظیفه داریم جهت حفظ آثار و خاطرات این گنجینه‌ها گام های موثری از جمله ایجاد مخزن اسناد و مدارک دفاع مقدس قزوین برداریم.

وی تصریح کرد: بدین منظور تمام اسناد و مدارک دفاع مقدس قزوین در مکانی که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین تعبیه شده است جمع آوری و حفظ خواهد شد.

سرهنگ امیری‌مقدم خاطر‌نشان کرد: تاکنون اسناد و مدارک بسیاری از شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس قزوین توسط دستگاه های متولی استان جمع آوری شده است که امیدواریم با تجمیع این اسناد، گنجینه‌ای عظیم از بُعد نقش آفرینی قزوین در دوران هشت سال جنگ تحمیلی برای بهره برداری پژوهشگران و محققان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار