در آیین گرامیداشت روز پزشک؛

سرلشکر موسوی: ارتش در حوزه بهداشت و درمان از ظرفیت بالایی برخوردار است

فرمانده کل ارتش با اشاره به ظرفیت بالای ارتش در بخش بهداشت و درمان، گفت: به دنبال الگو بودن هستیم و حضور مؤثر ارتش در هنگام بلایای طبیعی و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ترکیه می‌تواند الگو باشد.
کد خبر: ۶۱۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳ - 23August 2023

فرمانده کل ارتشبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در آیین گرامیداشت روز پزشک که صبح امروز (چهارشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی ارتش و به‌صورت وبیناری با مراکز درمانی ارتش در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ارتش به دنبال الگو بودن هستیم و حضور مؤثر ارتش در هنگام وقوع بلایای طبیعی و همچنین کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ترکیه می‌تواند الگو باشد.

سرلشکر موسوی به ظرفیت بالای ارتش در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: ما چندین پزشک اسیر داریم و امروز روز قدردانی از این عزیزان است.

فرمانده کل ارتش افزود: پزشک فارغ از هر هدفی که انتخاب کرده، همچون دوران سربازی مقدس است و ما از همه شما عزیزان در حوزه درمان و بهداشت قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روز پزشک فرصت نمادینی برای بزرگداشت و قدردانی و ادای احترام به مقام پزشکی است، عنوان کرد: در فرهنگ دینی ما یکی از سه قشری که پاسداشت آن‌ها در جامعه ضرورت داشته، قشر پزشکان و پرستاران است.

سرلشکر موسوی یادآور شد: اشخاصی که پزشکی را به‌عنوان شغل در زندگی انتخاب می‌کنند، فارغ از هر هدفی که دارند، کار مقدسی را انجام می‌دهند؛ چرا که ضرورت یک جامعه پویا و ارتقای آن در گروه بهره‌گیری از ظرفیت پزشکان است.

وی با بیان اینکه امروز به‌صورت نمادین از تمامی پزشکان قدردانی می‌شود، گفت: به هر میزان که هدف پزشکان خدایی‌تر باشد، مقدس‌تر و شایسته احترام و قدردانی بیشتری است؛ اگر هر روز را هم به نام روز پزشک و پرستار نام‌گذاری کنند، کار درستی است؛ چرا که از خودگذشتگی این عزیزان جای قدردانی دارد.

فرمانده کل ارتش با تقدیر از پیشکسوتان حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: از بزرگترین پیشکسوت جامعه پزشکی، شیخ الرئیس بوعلی سینا بعد از هزار سال قدردانی می‌کنیم و به روح بلند این انسان خاص درود می‌فرستیم.

امیر موسوی در ادامه به دیدار اخیر با فرمانده معظم کل قوا اشاره و بیان کرد: در این دیدار معظم‌له تأکید کردند که یادمان باشد که چه خون‌هایی بر زمین ریخته شده و چه سلامتی‌هایی از بین رفته و چه سختی‌هایی کشیده شده تا این جامعه سربلند باشد و موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف به دست بیاید تا ما در اینجا جامعه زندگی کرده و سربلند باشیم.

فرمانده کل ارتش با اشاره به درخشش ارتش در دوران مقابله با ویروس منحوس کرونا گفت: همه دستگاه‌ها در عرصه مقابله با کرونا تلاش کردند؛ اما ارتش به معنای واقعی کلمه در مقابله با ویروس منحوس کرونا درخشید و همگان از این میزان آمادگی و خدمات متعجب شدند؛ در واقع ارتش الگویی از مجاهدت، ایثار، خدمات و آمادگی در این عرصه شد.

وی به قابلیت‌ها و توانمندی‌های ارتش در عرصه‌های علمی و پزشکی اشاره و عنوان کرد: ارتش در عرصه‌های مختلف دارای قابلیت‌های منحصر به فردی است که می‌توانم با اطمینان خاطر بگویم، ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در عرصه‌های مختلف الگو باشد؛ البته این موفقیت‌ها نتیجه کار‌های بزرگ گذشتگان است و ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم که فرصت تکمیل این مسیر را برای ما فراهم کردند.

سرلشکر موسوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان سرافراز ایران اسلامی یادآور شد: شهدای بزرگ ما در عرصه‌های مختلف درخشیدند و عزت و سرافرازی را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

فرمانده کل ارتش همچنین درباره جایگاه ارتش و ارتشیان در میان مردم گفت: در نظرسنجی‌های مختلف، ارتش و ارتشیان از بالاترین محبوبیت و جایگاه‌ها در میان مردم برخوردارند و خدمات و مجاهدت‌های شما پزشکان ارتشی در کسب این محبوبیت تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار