در اختتامیه اجلاسیه نماز مطرح شد؛

فرمانده دانشگاه جامع امام‌حسین (ع): استفاده از ظرفیت مساجد برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن/ اقامه نماز زمینه‌ساز شکل‌گیری حیات طیبه در جامعه است

سردار «حسنی آهنگر» با اشاره به نقش مؤثر مساجد در پشتیبانی از دفاع مقدس، بر استفاده از ظرفیت مساجد برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تأکید کرد.
کد خبر: ۶۱۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ - 21August 2023

سردار حسنی آهنگربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) صبح امروز (دوشنبه) در اختتامیه اجلاسیه نماز در سپاه اظهار داشت: انقلاب اسلامی تحت رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) با آرمان حاکمیت اسلام بر جهان به پیروزی رسید و نظام اسلامی در ایران بنا نهاده شد که هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و صدور بیانیه گام دوم انقلاب، این حرکت به سمت حرکت نوین اسلامی و فراهم شدن زمینه ظهور حرکت می‌کند؛ در این رابطه می‌توان اقامه نماز در سراسر کشور را از برکات نظام اسلامی دانست.

سردار حسنی آهنگر با اشاره به برگزاری ۲۹ اجلاسیه نماز، گفت: با بررسی و تحلیل سخنان رهبر انقلاب اسلامی درباره نماز مشخص می‌شود که معظم‌له بر پنج مؤلفه تاکید دارند؛ ابتدا اهمیت نماز در قرآن و روایات که رهبر انقلاب در سخنان خود بار‌ها با آیات مختلف برپایی نماز را نخستین نشانه حکومت صالحان توصیف کرده‌اند؛ زیرا نماز فریضه‌ای است که به تمامی اعمال روح می‌دهد و اگر با حضور قلب محقق شود، کاملاً اثرگذار خواهد بود.

فرمانده دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) ادامه داد: مؤلفه دوم در بیانات رهبری، جایگاه اقامه نماز در انسان‌سازی و زنده کردن خضوع و خشوع است؛ برای اینکه نماز نقش بسیار مهمی در تهذیب نفس دارد و بر اساس آیات قرآن، نماز موجب شکستن تکبر و غرور در انسان و رسیدن فرد به قرب الهی می‌شود.

وی افزود: جایگاه دیگر نماز در جامعه اسلامی و هدف نهایی حکومت تمدن نوین اسلامی، برپایی اقامه نماز و رسیدن به این هدف است؛ زیرا اقامه نماز موجب ترویج فضایل و اجتناب از رذایل در جامعه خواهد شد و زمینه شکل‌گیری حیات طیبه در جامعه را نیز فراهم می‌سازد.

سردار حسنی آهنگر اضافه کرد: رهبر انقلاب بر تأثیر اقامه نماز در کاربرد و محتوای جامعه اسلامی تأکید دارند و اقامه نماز را در تکامل جامعه و ایجاد وضعیت عظیم معنوی برای جامعه معرفی می‌کنند که در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی بر تمامی موانع دشمن در جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی غلبه می‌کند تا جامعه دچار عقبگرد نشود.

فرمانده دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) با بیان اینکه در مؤلفه پنجم، آنچه سبب جامعه‌سازی و انسان‌سازی می‌شود، اهتمام به اقامه نماز است، عنوان کرد: علی‌رغم تمامی تلاش‌های ارزشمندی که برای اقامه نماز در کشور صورت گرفته، اما نماز هنوز جایگاه شایسته در نظام اسلامی را به دست نیاورده است و این یعنی مسئولان مربوطه وظیفه خود را تمام و کمال درخصوص اقامه نماز ادا نکرده‌اند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به علما، معلمان و تمامی آحاد جامعه تأکید مضاعف بر اقامه نماز دارند و آنچه در بخش نماز به جا می‌ماند، ادا کردن حق نماز در جامعه است؛ بر این اساس در مورد ضرورت برنامه‌ریزی و شاخص‌های مورد توجه در زمینه اقامه نماز، باید همگانی شدن اقامه نماز در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها، به جا آوردن نماز با کلمات خضوع و خشوع، آبادانی مساجد که مظهر نماز‌های پنج‌گانه و نماز‌های عید هستند، سهولت برپایی نماز برای همگان در تمامی نمازخانه‌ها، حضور بزرگان در مراکز اقامه نماز و مطرح شدن نماز در عرصه مطالعات علمی مورد توجه قرار گیرد.

سردار حسنی آهنگر اظهار داشت: با توجه به تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام شده، باید مشخص کرد که چگونه می‌توانیم از ظرفیت نماز و نهاد آن یعنی مسجد که در دوران دفاع مقدس پایگاه بزرگ جوانان در جبهه‌ها بود، برای غلبه بر جنگ ترکیبی دشمن، بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: به همین منظور اجلاس نماز با برگزاری ۳۰۹ همایش تخصصی در تمام رده‌های ستادی و استانی برگزار و پنج کمیسیون تخصصی نیز در رابطه با این مهم تشکیل شد؛ علاوه بر این ۶۲۸ اثر هنری اعم از مداحی، سرود، تک‌خوانی، جمع‌خوانی، پوستر، فیلم کوتاه، نقاشی و خوش‌نویسی به این اجلاس ارسال شده است.

فرمانده دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) خاطرنشان کرد: ۳۰۰ مقاله نیز از مراکز علمی و حوزوی به این اجلاس ارسال شده است که ۱۵ مقاله برتر در این اجلاسیه مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار