ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و هویت بخشی به دختران در مدارس

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان بر ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و هویت بخشی به دختران در مدارس تأکید کرد.
کد خبر: ۶۱۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ - 19August 2023

ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و هویت بخشی به دختران در مدارسبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «رابعه امامی رضوی» مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان با اشاره به اینکه برای تحقق سه شعار معلم تمدن‌ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی نیازمند حکمرانی تمدنی هستیم، اظهار کرد: از اقتضائات حکمرانی تمدنی کارآمدی، مردمی‌سازی حکمرانی و جذب سرمایه اجتماعی است و برای آموزش و پرورش تحولی باید کار علمی کرد و با الگوبرداری به استاندارد‌ها و نظام معیار دست یافت.

امامی رضوی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش تحولی نیازمند تغییر و بازمهندسی است، افزود: لازمه این تغییر، سناریونویسی با رویکرد آینده پژوهی است؛ آموزش و پرورش در منظر آینده پژوهی به معنی یادگیری برای آینده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان در ادامه خاطرنشان کرد: رویکرد امور زنان در این خصوص نگاه به عملکرد دشمن در ترویج سبک زندگی غربی است؛ روند تدریجی سبک زندگی غربی، مدسازی بی‌حجابی، شبهه‌افکنی حجاب، شبکه‌سازی بی‌حجابی، عادی‌سازی بی‌حجابی و هویت زدایی است.

وی ادامه داد: در برابر این تفکر و اباحه‌گری غربی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و هویت بخشی به دختران و زنان قرار دارد؛ در این رابطه دو جلد کتاب هویت دخترانه و سبک زندگی دخترانه در امور زنان تدوین شده است.

امامی رضوی بیان کرد: مدرسه اثربخش، مدرسه‌ای سرشار از نشاط و انگیزه و ایمان است. مدرسه‌ای که دانش‌آموزان را مشتاق رشد و بالندگی و یادگیری می‌کند. مدارس دخترانه در شرایط کنونی از حساسیت بیشتری برخوردارند و تأمین امنیت مدارس دخترانه با همکاری اولیا و هرگونه تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس بسیار ضروری است.

وی گفت: آشنایی با فرهنگ و تمدن اسلامی، حرکت در مسیر خودسازی و کمال انسانی، رصد مستمر شرایط جامعه از منظر فرهنگی و سیاسی و قدرت تحلیل و تبیین، ۴ ویژگی معلم تمدن‌ساز است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار