بیانیه اداره کل حفظ آثار استان یزد به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن:

ورود آزادگان به میهن اسلامی؛ لحظه‌لحظه‌اش حماسه و عشق بود

ادارۀ کل‌حفظ‌ آثار و نشر‌ ارزش‌های‌ دفاع‌مقدس‌ استان‌ یزد در سی‌وسومین سالگرد ورود آزادگان سرافراز به میهن عزیزمان ایران، ضمن بزرگداشت این ایام و این روز مهم، یاد و خاطرۀ امام عزیز و شهدای مظلوم اسارت را گرامی می‌دارد.
کد خبر: ۶۱۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ - 18August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: 

مردادماه هر سال در چنین ایامی یادآور روز‌های خوش برای عموم ملّت کشور عزیزمان ایران و پایان سال‌ها چشم‌انتظاری برای خانواده‌هایی است که منتظر بازگشت جگرگوشه‌هایشان از زندان‌های رژیم بعثی صدّام بودند. ۲۶ مردادماه ۱۳۶۹ روزی بود که یک خبر مهمّ تیتر همۀ روزنامه‌ها شد و آن چیزی نبود جز ورود اولین گروه از آزادگان پیروز به میهن اسلامی.

اگرچه بزرگترین آرزوی آزادگان سرافراز یعنی دیدار با رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) محقّق نشد، امّا آن‌ها به دیدار حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدّظله‌العالی) شتافتند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند. یاد آن روز‌های پرخاطره و فراموش‌نشدنی بخیر که لحظه‌لحظه‌اش حماسه و عشق بود و مردم همیشه‌درصحنۀ ایران اسلامی در استقبال از آزادگان سنگ تمام گذاشتند و صحنه‌هایی زیبا آفریدند که تا همیشه در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شد.

به همین مناسبت جا دارد به سخنان رهبر معظم انقلاب (مدّ‌ظله‌العالی) درخصوص روز‌های بازگشت آزادگان اشاره کنیم که فرمودند: «آن روزی که اول‌بار آزادگان عزیز وارد کشور شده بودند و یک جماعتی از آن‌ها - شاید چند هزار نفر - را ملاقات کردیم و سید عزیزِ بزرگوارمان مرحوم آقای ابوترابی سخنرانی کرد، من از دیدن این منظره و این جوان‌ها و بازیافت این ارزش‌های بزرگ که برگشته بودند، قلبم خیلی متلاطم بود.

گفتم که بدانید لحظه‌لحظۀ عمر شما در دیوان الهی محفوظ است. الان هم بر همان عقیده هستم. این لحظه‌لحظه‌ها پیش خدای متعال محفوظ است. لحظه‌هایی که قابل توصیف نیست. با هیچ بیانی نمی‌توان عمق آن را آشکار کرد و شما سال‌ها چنین ساعات و لحظاتی را گذراندید.

یک دانه از مجاهدت‌های شما، یک لحظه از لحظات سختی شما از دیوان الهی ساقط‌شده نیست. ما فراموش می‌کنیم؛ خود شما فراموش می‌کنید؛ اما کرام‌الکاتبین الهی فراموش نمی‌کنند. آن مجاهدت‌ها محفوظ است. منتها سعی کنید این‌ها را حفظ کنید. این دیگر، هم نصیحت به خود ماست، هم نصیحت به شما عزیزان است.»

ادارۀ کل‌حفظ‌ آثار و نشر‌ ارزش‌های‌ دفاع‌مقدس‌ استان‌ یزد در سی‌وسومین سالگرد ورود آزادگان سرافراز به میهن عزیزمان ایران، ضمن بزرگداشت این ایّام و این روز مهمّ، یاد و خاطرۀ امام عزیز و شهدای مظلوم اسارت را گرامی می‌دارد. امید که یاد و خاطرۀ آزادگان جان‌برکف و سختکوش که زیر شکنجه‌های عوامل رژیم بعثی صدّام با همکاری و همراهی منافقین کوردل سر خم نکردند و لحظه‌ای از آرمان و اعتقادات‌شان دست نکشیدند، تا همیشه در دل و جان ما ساری و جاری باشد و تا همیشه قدردان مجاهدت‌های این عزیزان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها