رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:

ایران اسلامی امروز دارای مهمات هوشمند است

سردار نجار با بیان اینکه ایران اسلامی امروز دارای مهمات هوشمند است، گفت: صنعت هوایی به سرعت با دست توانای متخصین داخلی پیشرفت کرده است.
کد خبر: ۶۱۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ - 18August 2023

ایران اسلامی امروز دارای مهمات هوشمند استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «مصطفی محمد نجار» رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس که نشان از پیشینیه معنویت و اعتقادات و ولایتمداری مردم این سرزمین است، اظهار داشت: ۳۱ مرداد در تقویم ما به عنوان روز صنعت دفاعی نامگذاری شده و این نامگذاری نشان دهنده اهمیت دفاع و جایگاه علم و فناوری و صنعت دفاعی در کشور است.

وی با تأکید بر لزوم استحکام و قوی شدن در عرصه‌های مختلف علمی، تولید داخلی و نفوذ در بازار‌های خارجی و کشف ظرفیت‌های فراوان بنا بر تأکیدات رهبری در این حوزه، گفت: در دنیایی که قدرت‌های زورگو و سلطه‌گر بر انسانیت حاکم هستند و از هیچ جنایتی ابایی ندارند توسعه صنعت دفاعی ضروری است.

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به‌پیشرفت‌های متعدد دفاعی در طول ۴۴ سال بعد از انقلاب اسلامی، بیان کرد: وزارت دفاع با استفاده از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم افزای در جهت افزایش قدرت بازدارندگی برای کشور تلاش کرده است و انواع محصولات دفاعی مانند پهپاد، موشک و ... ساخته است.

به گفته نجار این وزارتخانه امروز به‌عنوان ارکان اساسی نظام در حال خدمت است و ماموریت‌های سنگینی را بر عهده دارد، گفت: امروز نیرو‌های مسلح پرأفتخار کشورمان قادر به پاسخگویی به هر تهدیدی است و در سطحی از امادگی قرار دارند که دشمن دیگر جرات بیان گزینه نظامی ندارد.

وی با بیان اینکه سیاست مقاومت فعال در مقابل زیاده خواهی آمریکا سیاستی از روی قدرت و افتخار بوده و فعالانه و کنشگرانه است، تصریح کرد: مستکبران درک کردند که دوره قلدری و بزن درو تمام شده است اگر یکی بزنند ۱۰ تا خواهند خورد و امروز استکبار و آمریکا دیگر جرات تکرار اقدام بی‌شرمانه مانند حمله به هواپیمای مسافربری در سال‌های دفاع مقدس را ندارد و اگر دست از پا خطا کنند با حجم بالایی از‌اتش جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد و سیلی محکمی خواهند خورد.

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به اقدام تروریستی چند روز پیش شاهچراغ گفت: این اقدام تروریستی اوج خباثت دشمن را برملا ساخت، اما وحدت مردم را بیشتر خواهد کرد، لذا استکبار بداند تأمین امنیت خلیج فارس برعهده ملت‌های منطقه و جمهوری اسلامی است و قدرت‌های فرامنطقه هیچگاه نمی‌تواند در آن مشارکت داشته باشند.

به گفته نجار امروز به مرز‌هایی از طراحی تجهیرات دفاعی رسیده و با بهره‌گیری از مدیریت جهادی و تأمل در فلسفه از پهنه‌ها عبور کرده و شعار ما می‌توانیم را تحقق بخشیدیم.

وی با تأکید بر انگیزه بالای نیروی انسانی متعهد و متخصص در وزارت دفاع گفت: در راستای تحقق اهداف بهره‌وری بخش دفاع حرکتی مستمر است، از این رو، در حوزه‌های مختلف زمین، هوا دریا به پیشرفت‌های زیادی رسبدیم و این روند ادامه دارد.

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه صنعت هوایی به سرعت با دست توانای متخصین داخلی پیشرفت کرده است، افزود: در صنعت موشکی توانایی زیادی داریم تا جایی‌که دشمن را تا شعاع دو هزار کیلو متری هدف قرار دهیم و به دنبال نقطه‌زنی موشک و ارتقاء سامانه‌های پدافند هوایی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز دارای مهمات هوشمند است، افزود: تحرک در تجارت خارجی به عنوان یک رویکرد اساسی در دستور کار وزارت دفاع است و در توسعه صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی و پیوند اقتصاد با امنیت نیز گام برداشته‌ایم.

به گفته نجار چهار هزار و ۵٠٠ محقق و پروهشگر و هزار پروژه تحقیقاتی درجه یک در دستور کار وزارت دفاع است، تصریح کرد: ورد به عرصه‌های جدید ماهواره بر، کمک به اشتغال و آبادانی کشور با توسعه در بخش اقتصادی و ساخت پالایشگاه و طرح‌های عمرانی بزرگ، فعالیت هزار فروشگاه و شبکه توزیع و کمک به دولت در توزیع و تنظیم باز از برنامه‌های وزارت دفاع است.

وی با اشاره به مهندسی سیستم از ایده تا تولید محصول، گفت: معتقدیم باید به کمک اقتصاد کشور برویم که در این حوزه حضور پیدا کردیم نهضت قطعه‌سازی در حوزه خودرو، نفت و گاز، حمل و نقل ریلی و دریایی و معادن و تجهیزات پزشکی از اقدامات است که کمک بزرگی در حوزه پیشرفت است.

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه موفقیت‌های امروز ایران اسلامی و قوی ما مرهون تلاش نخبگان و صبر و استقامت ملت و رهنمود‌های هوشمندانه رهبر حکیم ایران اسلامی بوده که با وجود انواع تحریم‌ها قوی شدیم، افزود: جنگ ترکیبی دشمن و حمله دشمن به عقاید با هدف سست کردن اراده ملت و ایحاد یاس و نا‌امیدی از تو طئه‌های دشمن است که با هوشمندی و اراده ملت بصیر یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها