مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

آزادگان سمبل صبر و مقاومت عاشورایی ملت ایران هستند

حجت الاسلام لقمانپور گفت: آزادگان سرافراز که سال‌های سختی را در اسارتگاه‌های رژیم بعث گذراندند، سمبلی از صبر و مقاومت عاشورایی ملت قهرمان ایران اسلامی هستند.
کد خبر: ۶۱۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۹ - 18August 2023

آزادگان سمبل صبر و مقاومت عاشورایی ملت ایران هستند

حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم، با گرامی‌داشت سالروز ورود آزادگان اظهار داشت: بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس همچون گنجینه‌ای باارزش است که باید مرتب استخراج شود.

وی افزود: فصل اسارت آزادگان سرافراز میهن اسلامی و روایت بازگشت سرافرازانه آن‌ها در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، خود به مثابه یکی از همان گنجینه‌های دفاع مقدس است که بایستی بیش از پیش به آن پرداخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: استان قم دارای ۵۹۰ آزاده است که از این میان تعدادی به خیل یاران شهید خود پیوسته اند؛ ۱۲۰ آزاده بیش از پنج سال در اسارت بودند و ۳۲ آزاده قمی نیز در زمره نخبگان هستند.

وی با اشاره به ضرورت ثبت و ضبط کتاب خاطرات شفاهی آزادگان عزیز، تاکید کرد: تاکنون کتاب‌های متعددی از خاطرات شفاهی آزادگان استان قم و یا آزادگانی که در قم سکونت دارند، از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان منتشر شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: صبر و ایثاری که آزادگان سرفراز ما از خود نشان دادند هیچ‌گاه از ذهن مردم پاک نمی‌شود و نام آنان همواره به عنوان قهرمانان ملی در تاریخ این سرزمین باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه صبر و مقاومت آزادگان سرافراز سمبل مقاومت عاشورایی ملت ایران است، ادامه داد: آزادگان با روحیه قوی که داشتند علیرغم ظلم و ستمی که بر آن‌ها می‌رفت، با تاسی به حضرت زینب (س) در برابر ظلم ایستادند و مقاومت کردند، بنابراین بیان خاطرات آنان برای نسل امروز با استفاده از زبان هنر و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای، به طور حتم موجب تقویت فرهنگ مقاومت در کشور خواهد شد.

لقمانپور بیان داشت: آزادگاندر عمل ثابت کردند مردم ایران با وجود هر سختی و فشاری در برابر هیچ دشمنی تسلیم نخواهند شد و این درس بزرگی است که باید به اهمیت آن در همه ابعاد پرداخته و مولفه‌های فرهنگی آن در جامعه تبیین شود.

وی ادامه داد: حفظ و حراست از ارزش‌هایی که آزادگان ما برای پاسداری از آن، سال‌های زیادی از عمر با برکت خود را در زیر ستم دشمن بعثی سپری کردند، وظیفه‌ای مهم است و همه ملت ایران در کنار هم، با گرامی داشت نام و یاد شهدا و تجلیل از مجاهدت‌های آزادگان، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم ایشان، این را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار