استاندار سیستان و بلوچستان:

ایجاد یاس در جامعه از ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به نظام و ملت است

«کرمی»گفت: ایجاد یاس و ناامیدی و شکستن اراده ها و اشتغال و هدایت ذهن ها با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی به سمت افکار منفی از ترفندهای دشمنان به شمار می رود، تا از این طریق به ملت بزرگ ما و نظام ضربه وارد کند.
کد خبر: ۶۱۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ - 17August 2023

ایجاد یاس در جامعه از ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به نظام و ملت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «محمد کرمی» استاندار سیستان و بلوچستان در گردهمایی آزادگان سرافراز و گرامیداشت شهدای غریب که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس امروز با حضور مسئولان و رزمندگان برگرار شد، اظهار داشت: هرگاه ملت بزرگ ایران به خداوند ایمان داشته و حضور خداوند را در کنار خود احساس کرده اند، شاهد موفقیت های گسترده‌ای در ابعاد مختلف بوده ایم.

وی اظهارداشت: فرهنگ بسیجی و دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ الهی و قرآنی و آن را رزمندگان اسلام و الماس درخشان ما در هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دشوار اسارت و علی‌رغم گرفتار بودن در چنگ دشمن بعثی به نمایش گذاشتند و با توکل به خداوند توانستند از قید اسارت رهایی یابند و دشمن بعثی را به چالش بکشند.

کرمی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس دشمن با تمام امکانات و تجهیزات در صحنه حضور داشت، اما ملت بزرگ و رزمندگان ما بدون هرگونه چشم داشتی و از روی صداقت و با ویژگی هایی همچون روحیه شهادت طلبی به میدان آمدند و توانستند دشمن بعثی را متحمل شکست کنند.

وی تصریح کرد: امام حسین علیه السلام نیز در صحنه کربلا اجرای فرمان الهی و اوج بندگی و توحید و تفسیر قرآن کریم را به نمایش گذاشت از این رو انقلاب اسلامی ایران با تاسی از قیام عاشورا و توکل به خداوند شکل گرفت و در دوران دفاع مقدس ابهت و عظمت ملت و رزمندگان اسلام و فرهنگ الهی و نگاه توحیدی نشان داده شد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسنولان ادارات و نهادها باید در جهت ارایه خدمت صادقانه به مردم باید حضور خداوند را احساس کنند و تمام توان خود را برای حل مشکلات به کار گیرند و کسب رضایتمندی مردم و خداوند باید در اولویت کاری مسئولان باشد.

«رضا شریفی» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: مبنای توسعه استان با گفتمان و بهره گرفتن از ظرفیت ها و ارتقای شاخص‌های امنیتی بوده و در همین راستا از توان بزرگان شیعه و سنی و اقوام و طوایف و نخبگان بهره می گیریم و اعتقاد داریم توسعه استان با همدلی و هم افزایی و شناخت آسیب ها میسر است و مقامات برجسته استان نیز به مقابله با فساد و رانت و ناکارآمدی مدیران و دوری از تفرقه و اختلاف می اندیشند.

وی اهمیت و ضرورت ماندگاری قیام مردم سیستان در دفاع از شهدای مظلوم حادثه کربلا و بررسی قیام عاشورا از نگاه اهل سنت را یادآوری کرد و افزود: در این قیام مردم شیعه و سنی استان در گستره سیستان حضور داشته اند که این اتفاق در نوع خودش دارای اهمیت بوده و باید در رسانه ها و فضای مجازی و تریبون ها به آن پرداخته شود، زیرا دشمنان با استفاده از نهضت عاشورا می خواهند بین شیعه و سنی اختلاف بیفکنند.

شریفی اظهار کرد: دوگانگی بین اربعین و معیشت و توسعه و ناکارآمدی مدیران و دستگاه ها بر علیه انسجام امت اسلامی در حال شکل گیری است، بنابراین نخبگان ما و فعالان رسانه‌ای باید هوشیار باشند و در جهت خنثی سازی ترفندهای دشمنان گام بردارند.

«محمد ناظری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان نیز گفت: از مجموع ۴۳ هزار آزاده کشور، سهم استان ما ۵۱۴ نفر بوده که سه نفر شهید غریب و دو نفر در سالهای بعد از اسارت داشته ایم و ۸۶ نفر دیگر نیز در سالهای انقلاب اسلامی به خیل عظیم همراهان و همرزمان خود پیوسته اند.

وی اظهارداشت: از یک هفته قبل برنامه تجلیل از آزادگان سرافراز و الماس های درخشان سیستان و بلوچستان را آغاز کرده ایم که دیدار با نماینده ولی فقیه و مسئولان و گردهمایی آزادگان و تکریم آنان و خانواده های معظم آنان و خانواده شهدای غریب و ویزیت رایگان و عیادت از آزادگان و غبار و عطر افشانی مزار شهیدان مهمترین آنها بود و فردا نیز در خطبه های نماز جمعه به موضوع گرامیداشت بازگشت الماس های درخشان به مهین از سوی خطیبان نماز جمعه پرداخته می شود.

در پایان مراسم از کتاب « پرواز در اسارت» رونمایی شد و از آزادگان، ایثارگران تقدیر و تجلیل صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار