استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سهمیه استخدامی جامعه ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی لحاظ شود

«احمدزاده» گفت: هیچ نیرویی در هیچ دستگاه اجرایی تحت هیچ عنوانی نباید به‌کارگیری و استخدام شود مگر اینکه سهمیه جامعه ایثارگری لحاظ شود.
کد خبر: ۶۱۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹ - 16August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «سیدعلی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد شامگاه چهارشنبه در همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، ایثارگران را از اقشار تأثیرگذار جامعه دانست و اظهار داشت: بسیاری از ایثارگران پایه‌گذار انقلاب اسلامی بودند، انقلاب را آغاز و اداره کردند و پس از آن وارد جنگ شدند و در حالی که دشمن آمده بود تا انقلاب را سرنگون کند آنها میدان را از دشمن گرفتند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، همه دنیای استکبار حامی صدام بود، اما کسانی که از یاران امام (ره) و بانیان اصلی انقلاب اسلامی بودند وارد میدان شدند که عده‌ای شهید، عده‌ای جانباز و عده‌ای به افتخار آزادگی و ایثارگری نائل آمدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایثارگران در دوران دفاع مقدس از همه دارایی و از بزرگ‌ترین سرمایه وجودی خود یعنی جانشان گذشتند، گفت: در عملیات «پد خندق» رزمندگان ما در مقابل دشمن ایستادگی کردند و در شرایطی که می‌توانستند صحنه را ترک کنند، ماندند و عده‌ای شهید و عده‌ای اسیر شدند.

احمدزاده بیان داشت: در دوران دفاع مقدس کسی به این فکر نبود که در آینده به نان و نوایی برسد و اختصاص سهمیه به ایثارگران وظیفه حکومت و دولت بود اما مطالبه ایثارگران نبود.

وی با بیان اینکه آزادگان سال‌ها رنج و سختی را متحمل شدند، ابراز داشت: مشکلات و کمبودهایی در کشور و استان وجود دارد که آزادگان و ایثارگران هم مانند همه مردم درگیر این مشکلات هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکل اشتغال جامعه ایثارگری استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: آمار بیکاری در استان در برهه‌ای کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت اما با توجه به بهره‌برداری پتروشیمی گچساران و سد چم‌شیر و بیکاری کارگران این پروژه‌ها افزایش می‌یابد که با آغاز به کار پروژه پتروپالاشگاه گچساران بخش زیادی از این جمعیت کارگری دوباره به کار مشغول خواهند شد.

احمدزاده تأکید کرد: هیچ نیرویی در هیچ دستگاهی تحت هیچ عنوانی نباید به‌کارگیری و استخدام شود مگر اینکه سهمیه جامعه ایثارگری لحاظ شود.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از جامعه ایثارگری در سال‌های گذشته تبدیل وضعیت شدند که بیشتر از سهمیه پنج درصد بودند و ما به دستگاه‌های اجرایی تکلیف کریم که اولویت به‌کارگیری با فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد است و اگر مدیری تخطی کند تخلف است و از دستگاه‌های نظارتی خواستیم به این موضوع ورود کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید به جامعه ایثارگری توجه شود و این قشر در رأس کارهای ما برای جذب و ایجاد اشتغال قرار دارند، گفت: ما شرمنده آزادگان و ایثارگرانی هستیم که فرزندان آنها بیکار و فاقد شغل هستند و از مشکل بیکاری فرزندانشان رنج می‌برند.

احمدزاده با تأکید بر اینکه از همه مدیران استانی می‌خواهیم برای خدمت به جامعه ایثارگران دست به دست هم بدهند، ادامه داد: ما عقب‌ماندگی‌های تاریخی زیادی داریم و نتوانستیم در گذشته سهممان را از منابع بگیریم اما در سفر اخیر دولت، توجه زیادی به استان شد و بالای ۱۳ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و ده هزار میلیارد تومان برای اشتغال اختصاص یافت که بی‌سابقه بود.

وی متذکر شد: مشکلات برای همه وجود دارد اما ما در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن تسلیم نمی‌شویم و با وجود همه مشکلات، همواره پشت سر نظام و رهبرمان هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها