دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

مجموعه «سفری کوتاه به اردوگاه» اثری پژوهشی در راستای بازشناسی اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق

در آستانه فرارسیدن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی مجموعه «سفری کوتاه به اردوگاه» اثری پژوهشی در راستای بازشناسی اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق منتشر شد.
کد خبر: ۶۰۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 14August 2023

مجموعه «سفری کوتاه به اردوگاه» اثری پژوهشی در راستای بازشناسی اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراقگروه استان‌های دفاع‌پرس- «علی‌اصغر زینلی» آزاده دفاع مقدس؛ در آستانه سالگرد ورود آزادگان با همتی بلند، نگاهی عمیق و پژوهشی ماندگار مجموعه «سفری کوتاه به اردوگاه» به‌عنوان دستاوردی ارزشمند با هدف بازشناسی اردوگاه‌های عراقی که اسرای ایرانی در دوران دفاع مقدس در آن نگهداری می‌شدند به زیور طبع آراسته شد.

خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که ما را در مسیر خدمت به شهدای زنده‌ای قرار داد که در جهادی بی‌امان و خستگی‌ناپذیر از اسارت برای خود پلی بسوی آزادی ساختند تا در مسیر آزادگی جاودانه شوند.

موسسه فرهنگی پیام آزادگان خراسان رضوی سال جدید را با آهنگی پژوهشی و مطالعاتی آغاز کرد تا در سی و سومین سالگرد بازگشت آزادگان عزیز به وطن آثار این عزیزان در فرایندی اساسی و اصولی به اسنادی ماندگار در تاریخ این سرزمین جاودانه شود.

در تازه‌ترین انتشارات این موسسه مجموعه ارزشمندی بنام«سفری کوتاه به اردوگاه» در اختیار جامعه قرار گرفت که در نوع خود بی‌نظیر و ستودنی است.

بر اساس این قول معروف که «شرف المکان بالمکین» ارزش و جایگاه واقعی اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق را وجود ارزشمند مجاهدانی نستوه تعیین می‌کنند، در این جایگاه‌ها فرزندان این مرز و بوم در مسیر تقدیر خود لباس اسارت بر تن کرده تا در همین لباس به اوج کرامت انسانی نائل آیند.

همین اردوگاه‌ها محل شهادت و خودسازی و ایثار و ازخودگذشتگی آزادمردانی بوده است که در پیکاری بی‌امان دشمن خود را خسته و درمانده کرده بودند.

تجمیع همه روایات اردوگاه‌های عراق در مجموعه‌ای واحد باعث می‌شود پژوهشگران و همه علاقمندان به مطالعه در این حوزه با اطمینان خاطر بیشتری به آن‌ها اعتماد و استناد نمایند و از پراکندگی اقوال و نظرات در خصوص اردوگاه‌ها جلوگیری شود.

اگر همین رویه در مورد سایر موضوعات اسارت ازجمله بهداشت و درمان، شکنجه، وضعیت غذایی و سایر موضوعات مورد توجه قرار گیرد قطعا از پراکندگی دیدگاه‌ها و نظرات در مورد موضوعات مشترک اسارت پرهیز خواهد شد.

برتری دیگر این مجموعه مختصر و مفید بودن و نیز قطع پالتویی آن است که دسترسی و استفاده آنرا راحت نموده. آنچه مسلم است با گسترش فضاهای مجازی اقبال عمومی به استفاده از کتب حجیم و گرانقیمت کمتر شده بنابراین گرایش بسمت تولید مجموعه‌هایی نظیر «سفری کوتاه به اردوگاه» می‌تواند بیشتر و بهتر باشد.

بهر تقدیر به نمایندگی از آزادگان عزیز خراسانی از تلاش خستگی‌ناپذیر خانم «قلعه قوند» و همکاران ایشان و حمایت مدیران محترم موسسه در راستای تهیه و تدوین این مجموعه سپاسگزاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار