به دعوت مسئولان موسسه کهریزک صورت گرفت؛

بازدید متفاوت سرلشکر صفوی و همسرش از مؤسسه خیریه کهریزک+ عکس

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در بازدید از مؤسسه خیریه کهریزک گفت: اساس نظام هستی عشق و محبت است و انسانیت با عشق منسجم می‌شود و کاری به ملیت و مذهب ندارد.
کد خبر: ۶۰۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ - 13August 2023

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرلشکر «سید یحیی صفوی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی و دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بازدید از آسایشگاه کهریزک که به دعوت مدیران خیریه کهریزک انجام شد،  اظهار داشت: امروز با انسان‌های جدیدی آشنا شدم و از فداکاری‌های بزرگ مددکاران و پرسنل این آسایشگاه تحت تاثیر قرار گرفتم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه برای پذیرفتن دعوت این بازدید مردّد بودم گفت: بعد از دعوت مدیریت این آسایشگاه در ذهن خودم گفتم که چه فایده‌ای دارد که برای بازدید به اینجا بیایم؟ من همیشه هدف و محصول هر بازدید را می‌سنجم و دعوت بازدید مراکزی را می‌پذیرم که حضورم در آنجا فایده‌ای برای مردم داشته باشد.

وی افزود: اولین فایده و نتیجه این بازدید می‌تواند انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان این مجموعه و مؤسسات خیریه‌ای باشد که اینجانب به عنوان رئیس هیئت امنا در آن‌ها حضور دارم. مثلا مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا که خدمات بزرگی را به بیماران صعب العلاج و سرطانی سراسر کشور ارائه می‌دهد، یا مؤسسه خیریه یاران محسنین و یا آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی که در مجموعه‌های فعال و اثرگذاری در حوزه‌های خیریه، فرهنگی و اجتماعی هستند و ما می‌توانیم با همکاری و هم افزایی میان مجموعه‌های خیریه، کار‌های بزرگی را در خدمت به مردم نیازمند خصوصا سالمندان و معلولان انجام دهیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه نام خیریه کهریزک با عشق پیوند خورده است، افزود: امیدواریم این خیریه در هر استانی یک شعبه راه اندازی کند و سالمندان، معلولان و بیماران ام. اس در سایر استان‌های کشور نیز از خدمات این خیریه بهره‌مند شوند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: آسایشگاه کهریزک یک مجموعه شناخته شده در مقیاس جهانی است، اینجا را حتی ایرانیان خارج از کشور هم می‌شناسند و به این خیریه کمک می‌کنند.

بازدید متفاوت سرلشکر صفوی و همسرش از مؤسسه خیریه کهریزک+ عکس

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه بیش از ٥٠ سال است به دنبال رمز عاقبت بخیری می‌گردد تصریح کرد: من سالهاست دنبال رمز عاقبت بخیری می‌گردم اینکه چه بکنیم عاقبت بخیر شویم، شما تصور کنید که از قبل از انقلاب تا امروز چه آدم‌هایی در ایران بودند، بعضی از آن‌ها عاقبت بخیر شدند و برخی از آن‌ها عاقبت بخیر نشدند، عاقبت بخیری خیلی مهم است.

سردار صفوی با با تأکید بر اینکه خوب زندگی کردن و خوب مردن یک هنر است گفت: هنر زنان و مردان بزرگ، خوب زندگی کردن و خوب مردن است و من رمز عاقبت بخیری را در بندگی خدا و خدمت به خلق خدا می‌دانم و بهتربن خلق خدا هم مستضعفین و افراد نیازمند به کمک هستند.

وی با تأکید بر اهمیت خدمت به مردم افزود: شما در اینجا به بهترین انسان‌ها خدمت می‌کنید، حیات می‌دهید، به مردمی کمک می‌کنید که از بنده حقیر بهتر هستند و هر کدام از این‌ها زمانی برای خودشان برو بیایی داشتند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: مطمئن باشید که مسیر خوبی را انتخاب کرده‌اید، راه شما راه عاقبت بخیری است و این خیر به شما، به همسران، فرزندان و به نسل شما خواهد رسید. اگر دعای یکی از این مددجویان شامل حال شما شود هم دنیا را و هم آخرت را خواهید داشت.

سرلشکر صفوی با تمجید از خدماتی که به سالمندان، معلولین و بیماران ام. اس در آسایشگاه کهریزک ارائه می‌شود گفت: کار‌های خدماتی، درمانی، آموزشی و مهارت افزایی شما تحسین برانگیز است و شما مجموعه‌ای قابل اعتماد هستید و از مزدم عزیزمان می‌خواهیم شما را مورد حمایت قرار دهند.

وی افزود: همه این زحمات از روی دل، از روی عشق و محبت است. اساس این نظام هستی عشق و محبت است، اگر خداوند رحمانیتش را از این نظام هستی بردارد همه چیز به هم می‌ریزد این کائنات را عشق نگه داشته است، این ماه و ستارگان را عشق نگه داشته است، انسانیت با عشق منسجم می‌شود و کاری به ملیت و مذهب ندارد.

دکتر شبابی: کاری که در خیریه کهریزک می‌شود، ترکیبی از انگیزه، عشق و کار جهادی ایثارگرانه است

در ادامه این بازدید، دکتر مهرشاد شبابی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و همسر سرلشکر صفوی گفت: برای موفقیت هر مجموعه‌ای دو مقوله لازم است، یکی اعتمادسازی و دوم، نگاه سیستمی تخصصی است که این مجموعه از هر دو مقوله برخوردار است.

دکتر شبابی افزود: درباره آسایشگاه و خیریه کهریزک من زیاد شنیدم، اما در همین مدت اندکی که اینجا حضور پیدا کردم دیدم آنچه که شنیدم به مراتب کمتر از آن چیزی است که در اینجا در این ساعاتی اینجا بوده‌ام دیدم.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه هر کسی که اینجا بازدید می‌کند باید یک پیوندی میان این مجموعه و خودش در حوزه مسئولیتی و توانی که دارد برقرار کند گفت:ما اینجا آمدیم که هم بتوانیم از تجارب شما استفاده کنیم و هم بتوانیم انتقال دهنده مواردی باشیم که در جهت پربار شدن اینجا لازم است.

دکتر شبابی در پایان تأکید کرد: کاری که اینجا می‌شود ترکیبی از انگیزه، عشق و کار جهادی ایثارگرانه است که با تخصص پیوند یافته است.

گفتنی است مؤسسه خیریه کهریزک کهریزک حدود ٣٣٠٠ نفر مددجو در آسایشگاه تهران و البرز در بخش‌های شبانه روزی، روزانه، مراقبت در منزل و… را تحت پوشش قرار داده است و به عنوان الگویی موفق در کشور در شکل گیری و توسعه مراکز مشابه مورد توجه است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها