به یاد شهید دهه هفتادی که شهادتش آتش به دل مردم انداخت+ فیلم

۱۸ مرداد سالروز به اسارت گرفته شدن شهید حججی به نام روز شهدای مدافع حرم نام گذاری شده تا اهداف و آرمان‌های این شهدا از یاد جامعه برده نشود.
کد خبر: ۶۰۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۹ - 09August 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اخبار و فیلم‌ها و تصاویری که از نحوه شهادت محسن حججی در روز‌های اوج درگیری رزمندگان با نیرو‌های تکفیری در سوریه مخابره شد یک ایران را بهم ریخت. تازه بعد از او بود که اخبار و گزارش‌های مربوط به مدافعان حرم انتشار حداکثری گرفت و عموم مردم با اهداف و چرایی حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق مطلع شدند. روز شهدای مدافع حرم به مناسبت ۱۸ مرداد و روز به اسارت گرفتن شهید حججی نام گذاری شد تا یاد و نام شهدای مدافع حرم در پاسداشت خون ریخته شده آنان در راه دفاع از حرم آل الله و مسلمانان در امتداد خط عاشورا ماندگار شود.

به یاد شهید دهه هفتادی که شهادتش آتش به دل مردم انداخت

محسن حججی متولد تیر سال ۱۳۷۰ در نجف آباد اصفهان هم ولایتی شهید «احمد کاظمی» و پاسدار جوان لشکر زرهی ۸ نجف اشرف بود که به عنوان نیروی داوطلب برای جنگ با تروریست‌ها به سوریه اعزام شد. شانزدهم مردادماه سال ۹۶ جنگنده‌های آمریکایی به مقر گردان‌های سیدالشهدا (بسیج مردمی عراق) در منطقه «الجمونه» نزدیک مرز «تنف» در نزدیکی مرز عراق، اردن و سوریه را بمباران کردند. بعد از آن نیرو‌های داعش در حمله‌ای غافلگیرانه از صحرای الانبار به سمت مقر نیرو‌های مقاومت هجوم آوردند. شهید مرتضی حسین‌پور معروف به «حسین قمی» فرمانده شهید حججی و تعدادی از نیرو‌های عراقی در این حملات با وجود مجروحیت با تمام قوا مقابل دشمن ایستادگی کرد به گفته شاهدان اگر فرماندهی حسین قمی در آن لحظات نبود تلفات آن واقعه بسیار بیشتر می‌‎شد.

محسن حججی در همین اثنا ابتدا از ناحیه کتف مجروح شد و با ادامه درگیری‌های مستقیم و با شلیک ممتد تروریست‌ها از سمت پهلو نیز هدف قرار گرفت و به شدت مجروح شد. در نهایت محسن حججی به دست تروریست‌ها به اسارت درآمد. تروریست‌ها این‌بار نیز طبق عملکرد گذشته خود فیلمی از اسارت یک نیروی ایرانی را برای ضربه زدن به روحیه جبهه مقاومت ثبت و منتشر کردند غافل از اینکه اقتدار حججی در مقابل تکفیری‌ها نتیجه معکوس داد و نام مدافعان حرم و توحش تکفیری‌ها را بیشتر از گذشته بر مردم ثابت کرد. بعد از اسارت محسن حججی توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.

حال پس از گذشت شش سال از شهادت شهید محسن حججی گویی تازه بسیاری از ابعاد و اهداف شهدای مدافع حرم نمایان شده است. در این سال‌های کتاب‌ها بی شماری به بیان حقایق جنگ سوریه و حضور مدافعان پرداخته است، اما با توجه به اثرگذاری حضور رزمندگان مقاومت در این جنگ انتظار می‌رود در سال‌های بعد زوایای دیگری از این روشن شده و در قالب فیلم، کتاب، مستند و ... به جامعه عرضه شود.

در ادامه بخشی از فیلم به اسارت گرفته شدن شهید حججی را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار