در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار؛

امیر حاتمی: نقش مهم خبرنگاران در اصلاح جامعه/ دشمنان در جنگ رسانه‌ای برای خدشه‌دار کردن تمامیت ارضی کشور تلاش می‌کنند

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش گفت: دشمنان در جریان اغتشاشات سال گذشته در پی خدشه‌دار کردن تمامیت ارضی کشورمان و تحمیل عقاید باطل خود به ملت ایران بودند.
کد خبر: ۶۰۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳ - 08August 2023

نقش مهم خبرنگاران در اصلاح جامعه/ دشمنان در جنگ رسانه‌ای برای خدشه‌دار کردن تمامیت ارضی کشور تلاش می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسمی که به‌مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: در ایام محرم عرض ارادت به محضر حضرت اباعبدالحسین علیه السلام، شهدای کربلا، حضرت زینب سلام الله علیها پیام‌رسان حادثه کربلا و شهدای خبرنگار دارم.

امیر سرتیپ حاتمی تقارن ماه محرم و روز خبرنگار را پرمعنا دانست و افزود: در حادثه عاشورا دو بُعد برجسته وجود دارد؛ نخست شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان، حرف‌هایی که در روز عاشورا زده شد و اتفاقاتی است که رقم خورد و دیگری، روایتگری حادثه کربلاست که تناسب بسیاری با کار خبرنگاران دارد.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش ادامه داد: حقیقتاً امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علیها کار خیلی بزرگی را انجام دادند که کار ویژه آن‌ها برای همیشۀ تاریخ درس‌آموز است.

وی به حوادث تلخ روز عاشورا و اسارت آل‌الله اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها کار بزرگ روایتگری درباره آن حوادث تلخ را انجام داد تا آن اتفاق در کربلا باقی نمانَد و همگان از آن مطلع شوند؛ لذا جا دارد که حضرت زینب را پیام‌آور حادثه کربلا بدانیم.

امیر حاتمی اضافه کرد: حضرت زینب سلام الله علیها الگو و اسوه کسانی است که قصد دارند در زمینه خبررسانی به درستی کار کنند.

وزیر دفاع سابق گفت: امروز «پیام‌رسانی» شکل‌دهنده بسیاری از هنجارهای اجتماعی است و اگر فضای فرهنگ عمومی را فضای فرهنگی جامعه بدانیم، می‌توان گفت که روشنگری‌ها امروز نقش دوگانه‌ای را ایفا می‌کند؛ یک جهت این نقش کسانی هستند که به شکلی صحیح عمل می‌کنند و در طرف دیگر، خبرنگارانی هستند که در خدمت زورگویان عالم قرار دارند.

وی افزود: خبرنگاران می‌توانند ابزار روشنگری و صلح و یا ابزار ضلالت و جنگ باشند. جنگ‌ها با رسانه آغاز می‌شود، بار رسانه ادامه می‌یابد و با رسانه به پایان می‌رسد؛ لذا رسانه‌ها یک پایه اصلی در جنگ‌ها هستند و در همه جنگ‌هایی که خودمان درگیر آن بوده‌ایم، این مورد را مشاهده کرده‌ایم.

امیر حاتمی با بیان اینکه در مقابل ما رسانه‌هایی قرار دارند که به شکلی منفی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: غربی‌ها با ادعای طرفداری از اخلاق، حقوق بشر و صلح، سیاست خبری رسانه‌های خود را مشخص می‌کنند؛ اما ما در ایران با تمامی وجود حس کرده‌ایم که ادعاهای آن‌ها صحت نداشته است.

این مقام عالی‌رتبه نظامی در ادامه به دوران دفاع مقدس، بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه از سوی رژیم بعثی عراق و جان باختن و مجروحیت هزاران نفر در این جنایت اشاره و عنوان کرد: خواسته مستکبرین جهان این بود که رسانه‌ها درخصوص این حادثه شفاف‌سازی نکنند؛ اما رسانه‌های حق‌مدار به شکلی صحیح، اخبار آن جنایت را روایت کردند.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش افزود: درباره ۱۷ هزار شهید ترور که از سوی گروهک منافقین به شهادت رسیدند هم هیچ‌یک از رسانه‌های غربی روایت صحیحی را بیان نکردند.

وی همچنین درباره جنگ سوریه و نحوه پوشش اخبار آن در رسانه‌های غربی گفت: در این جنگ بیش از ۵۰۰ هزار نفر کشته و حدود هشت میلیون نفر هم آواره شدند. آمریکایی‌ها علاوه بر این جنایت‌ها به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر و مبارزه با تروریسم به کشورهای افغانستان و عراق لشکرکشی و منابع این کشور‌ها را غارت کردند؛ آن‌ها تعداد بسیاری از مردم را در این کشورها به قتل رساندند؛ اما رسانه‌های غربی به این موضوعات نپرداختند و واقعیت‌ها پوشیده ماند.

امیر حاتمی به نقش جبهه مقاومت در مقابله با توطئه‌های دشمنان در منطقه نیز اشاره و بیان کرد: اگر رشادت‌ها و فداکاری‌های نیروهای مقاومت نبود، فاجعه‌آفرینی دشمنان در سوریه و عراق هرگز پایان نمی‌یافت و تا ۲۰ سال دیگر نیز در منطقه تداوم داشت.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش نشر اخبار حوادثی از این دست در عرصه جهانی را حاصل تلاش‌های متعهدانه اصحاب رسانه دانست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با درباره اغتشاشات سال گذشته گفت: ما یک مدل از کار رسانه‌ای را در حوادث برنامه‌ریزی‌شده‌ی سال گذشته در کشورمان شاهد بودیم که مصادیق برجسته‌ای از این برنامه‌ریزی وجود دارد. دشمنان در جریان این حوادث قصد داشتند که عقاید باطل خود را به ملت ایران تحمیل کنند.

امیر حاتمی تطهیر خاندان منحوس پهلوی و رژیم ستم‌شاهی و معرفی آن‌ها به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای جایگزینی با جمهوری اسلامی ایران را از جمله تلاش‌های دشمن در قالب جنگ رسانه‌ای برشمرد و افزود: تلاش‌های مایک پمپئو وزیر سابق خارجه آمریکا در تطهیر گروهک تروریستی منافقین نیز در همین قالب صورت می‌گرفت.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش با اشاره به حمایت آمریکا و رسانه‌های معاند از گروهک‌های تجزیه‌طلب در جریان اغتشاشات سال گذشته، گفت: این کار در مقابل ملتی انجام شد که حفظ تمامیت ارضی کشورمان در دفاع مقدس از افتخارات این ملت به شمار می‌رود؛ دشمنان می‌خواستند با تطهیر خاندان پهلوی، تجزیه‌طلبان و منافقین، تمامیت ارضی ایران را خدشه‌دار کنند.

وی به ناکامی دشمنان در دستیابی به اهداف‌شان در جریان اغتشاشات اخیر اشاره و بیان کرد: شکست دشمنان در این عرصه، بیانگر نتیجه‌بخش بودن تلاش‌های خبرنگارانی است که پشت پرده اهداف و نیات دشمنان را در جنگ ترکیبی پیچیده آن‌ها علیه ملت ایران، برملا کردند.

امیر حاتمی اظهار داشت: امروز می‌‌توان با استفاده از موبایل با همه جهان ارتباط برقرار و پیام‌رسانی کرد. ظهور فناوری‌های جدید، فرصت مناسبی را برای خبرنگاران متعهد ایجاد می‌کند تا اخبار متناسب با فطرت پاک انسان در فضای کشور را منعکس کنند.

مشاور فرمانده کل قوا اضافه کرد: با وجود تمامی مشکلات، در آینده نیز فضا و فرصت برای همه خبرنگاران و رسانه‌های متعهد ایجاد خواهد شد تا بتوانند حقیقت را برای جهانیان بیان کنند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار