معاون اجرایی ارتش: شهید بابایی الگوی شجاعت و ایثار برای نسل جوان امروز است

امیر سرتیپ محمودی گفت: شهید سرلشکر عباس بابایی یکی از افسران انقلابی، ولایی و عاشق مکتب امام حسین (ع) بود که الگوی شجاعت و ایثار برای نسل جوان امروز است.
کد خبر: ۶۰۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ - 07August 2023

شهید بابایی الگوی شجاعت و ایثار برای نسل جوان امروز استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش در مراسم صبحگاه ستاد ارتش با گرامیداشت ۱۵ مرداد، سالروز شهادت پر افتخار شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) درباره این شهید گرانقدر اظهار داشت: فرمانده معظم کل قوا در توصیف این شهید بزرگوار فرموده‌اند: در میان رزمندگان، چه ارتش و چه سپاه، شهید بابایی یک انسان بزرگ و یک چهره ماندگار و فراموش‌نشدنی است.

امیر سرتیپ محمودی با بیان اینکه شهید بابایی به دنبال راهی برای خدمت و حل مشکلات مردم بود و به مناطق محروم و روستا‌های دور افتاده سرکشی می‌کرد افزود: تمام وجود شهید بابایی مملو از عشق و صرف خدمت به مردم و وقف جبهه‌ها شده بود و چقدر به سادگی و راحتی، از فضای کعبه، طواف، عرفات و منا و در جوار مرقد پیغمبر (ص) و از تمام این زیبایی‌ها گذشت و همه این‌ها را فدای زیبایی دیگری کرد.

معاون اجرایی ارتش افزود: شهید بابایی در سال‌های آخری که به شهادتش انجامید، در سمت‌های فرماندهی خدمت می‌کرد و از پرواز معاف بود، ولی بیشترین ساعات پرواز و خطرناکترین مأموریت‌های جنگی را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: مسؤولان و فرماندهان وقت، وجود شهید بابایی را برای حفظ و برتری نیروی هوایی و تقویت جبهه‌های جنگ ضروری می‌دیدند و از او می‌خواستند که از پرواز خودداری کند، ولی این شهید والامقام که در مقابل انقلاب، خانواده‌های شهیدان و مردم ایثارگر کشورش، بیش از این‌ها احساس وظیفه می‌کرد، در خطرناک‌ترین ماموریت‌های هوایی حضور می‌یافت.

امیر سرتیپ محمودی یادآور شد: شهید بابایی اسوه و ستاره‌ای بود که تا آخرین لحظات عمر پربارش همواره با فداکاری و ایثار زندگی کرد و در روز عید قربان، به آرزوی دیرینه و بزرگ خود که مقام شهادت بود نائل و نام پرآوازه‌اش در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی جاودانه شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزاداری‌های پرشور دهه اول محرم امسال، گفت: دشمن به دنبال این بود تا محرم امسال را کمرنگ جلوه دهد، اما حضور جوانان انقلابی و برپایی مراسم گسترده و پر شور در سطح کشور و جهان نشان داد که فرهنگ عاشورا هیچوقت کمرنگ نخواهد شد و نام و یاد امام حسین (ع) همواره بیش از گذشته در دل و قلب دوست‌داران اهل بیت (علیهم السلام) منورتر خواهد شد.

معاون اجرایی ارتش افزود: در ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز امسال ویژه برنامه‌های محرم و مراسم عزاداری بسیار پرشور در پادگان‌ها و کوی‌های سازمانی برگزار شد و شعار همیشگی ارتش که «پادگان‌ها را به حسینه تبدیل کنیم» به خوبی محقق شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار