امام جمعه دزفول:

همه اقوام و سلیقه‌ها برای انتخابات ثبت نام کنند

حجت‌الاسلام بهرام‌پور گفت: باید یک مدل دموکراسی را به نمایش بگذاریم که نمونه آن در دنیا وجود ندارد لذا از اقوام مختلف این شهرستان شامل دزفولی، بختیاری، کرد، لر و عرب که شرایط کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، تقاضا داریم برای ثبت نام اقدام کنند.
کد خبر: ۶۰۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ - 04August 2023

همه اقوام و سلیقه‌ها برای انتخابات ثبت نام کنندبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «مسعود بهرام‌پور» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه دزفول در حسینیه ثارالله این شهر اظهار داشت: ۱۶ مردادماه به عنوان پیش ثبت نام کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی اعلام شده است البته قاعدتا ثبت نام نامزدها باید آذرماه برگزار شود ولی برای بررسی بیشتر، زودتر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام برای تشویق تمام افراد واجد شرایط برای ثبت نام نمی‌خواهد شرایط را سخت کند، ادامه داد: طبق گفته امام راحل جمهوری اسلامی می‌خواهیم نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ باید یک مدل دموکراسی را به نمایش بگذاریم که نمونه آن در دنیا وجود ندارد لذا از اقوام مختلف این شهرستان شامل دزفولی، بختیاری، کرد، لر و عرب که شرایط کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، تقاضا داریم برای ثبت نام اقدام کنند.

امام جمعه دزفول گفت: حکومت در اسلام حاکمیت ولایت فقیه است و او باید تعیین کننده همه چیز باشد؛ مراجع بزرگوار و امام خامنه‌ای نگاهشان این بود که جمهوری اسلامی با نظر، حضور، پیگیری و رای مردم همراه باشد لذا همه اینها را در قالب اسلامیت به دنیا عرضه کردند.

وی اضافه کرد: افرادی که قانون اساسی را نوشتند دموکراسی به معنی حضور مردم را در نظر گرفتند همانطور که ریاست جمهوری، مجلس، قانون اساسی، خبرگان رهبری با رای مردم همراه است.

حجت‌الاسلام بهرام‌پور حضور مردم در صحنه را به معنی دموکراسی اسلامی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب با اینکه می‌توانند از اختیارات خود استفاده کنند همیشه ترجیح دادند مردم از آنها مطالبه و احقاق حق کنند این یعنی ایشان با استبداد در همین حد هم مخالفت می‌کنند.

وی یادآور شد: یکی از ایراداتی که به رهبر معظم انقلاب می‌گیرند این است که چرا رهبری خودشان برای حل مشکلات اقدام نمی‌کنند این در حالی است که ایشان به امام علی (ع) اقتدا کرده‌اند و می‌گویند من به شما احترام می‌گذارم و مرزها را در نظر گرفتم تا شما تصمیم بگیرید.

امام جمعه دزفول بیان کرد: امروز نیز عرصه انتخابات جدیدی است؛ دوستانی که می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند، شایستگی حل مشکلات را دارند و می‌توانند تاثیرگذار باشند و راه شهدا را ادامه دهند وارد صحنه شوند.

وی افزود: کسی می‌تواند از انقلاب حمایت کند که فرزند و برادرش را در این راه داده و ایثارگری کرده است؛ انتظار می‌رود این افراد به صحنه بیایند و با همگرایی و هم افزایی با بقیه مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار