عضو مجلس خبرگان رهبری:

اهانت به کتاب‌های آسمانی قابل قبول نیست

«پورمحمدی» به تکرار اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک اشاره و بیان کرد: نه تنها قرآن کریم بلکه اهانت به هیچ یک از کتاب‌های آسمانی یهودیان و مسیحیان هم قابل قبول نیست.
کد خبر: ۶۰۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ - 28July 2023

اهانت به کتاب های آسمانی قابل قبول نیستبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، آیت‌الله «محمدتقی پورمحمدی» نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی نباید در برابر اهانت به قرآن مماشات کنند، اظهار داشت: مسلمانان جهان در این زمینه باید اهتمام و وحدت داشته باشند.

وی با طرح این پرسش که «آیا آنان از این کتاب الهی ناراحت هستند؟» ادامه داد: این اهانت در توطئه صهیونیست‌ها ریشه دارد.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه اسلام اجازه نمی‌دهد کفار بر سرزمین‌های مسلمانان غالب شوند، اضافه کرد: صهیونیست‌ها باید سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند و انتظار داریم همه کشورهای مسلمان جهان به سبب این اهانت، سفرای سوئد و دانمارک را از کشورشان اخراج کنند.

نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است

امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی است، اظهار کرد: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی متروک شده بود.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: آیت‌الله طالقانی تنها هفت هفته نماز جمعه تهران را اقامه کرد اما این سنت حسنه پس از شهادت ایشان نیز در تمام شهرها ماندگار شد و اکنون نماز جمعه در یک هزار نقطه از کشور برپا می‌شود.

وی از مومنان خواست تا به نماز جمعه اهمیت بدهند و ادامه داد: ملائکه به اهل نماز جمعه دعا می‌کنند و از مومنان انتظار می‌رود تا در کارهای خیر، امروز و فردا نکنید و نماز جمعه هم از این قضیه مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه نماز ظهر امروز نماز عاشورایی است، اضافه کرد: به هیات‌های عزاداری شهرستان توصیه شد تا در هر جایی که لازم شد، نماز برپا کنند و راه امام‌شان را ادامه دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد که امام حسین(ع) در میدان جنگ نماز برپا کرده بود و رهروانش باید به نماز بیش از همه‌چیز اهمیت بدهند.

آیت‌الله‌ پورمحمدی به بمب‌گذاری اخیر در نزدیکی حرم حضرت زینت (س) نیز اشاره کرد و افزود: در این حادثه تروریستی و توطئه دشمنان 6 نفر شهید و ۲۶ نفر مجروح شده‌اند؛ دشمنان اگر می‌توانستند حرم زهرای ثانی و دیگر حرم‌ها را منفجر می‌کردند اما زینبیون، فاطمیون و مدافعان حرم اجازه نداده‌اند.

همچنین در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه، حاضران اهانت به قرآن کریم را محکوم کرده و تکبیرگویان بار دیگر انزجار خودشان از مواضع استکبار جهانی را اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار