مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عاشورا فرصت طلایی برای بشریت/ بیشتر از هرزمانی نیازمند امام حسین (ع) هستیم

بهتاش عاشورا را فرصتی طلایی برای بشریت دانست و تاکید کرد: بیشتر از هرزمانی نیازمند امام حسین (ع) هستیم لذا باید با برنامه‌ریزی دقیق در جلسات عزاداری سیدالشهدا حضور داشته باشیم.
کد خبر: ۶۰۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۴ - 28July 2023

«غلامرضا بهتاش» مداح و ذاکر اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه عاشورا فرصت طلایی برای تامل در فلسفه امام حسین (ع) است، اظهار داشت: روز عاشورا برای تمام مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) فرصتی است تا توجه مردم به موضوعاتی را داشته باشند که موجب مشخص شدن مسیر زندگی آن‌ها می‌شود.

وی تشویق مردم برای عمل به دستورات دین را یکی از توصیه‌های مهم رهبر انقلاب دانست و ادامه داد: باید از فرصت عاشورا استفاده شود تا به مردم آگاهی داده شود؛ این مسئله‌ را می‌توان در تمام ابعاد روضه، سخنرانی و جلسات از طریق شعر و مداحی و احادیثی که مطرح می‌شود، عنوان کرد.

بهتاش، نوآوری در عزاداری را مهم دانست و تصریح کرد: نوآوری همراه با حفظ اصالت باید مورد توجه باشد؛ نمی‌توانیم به بهانه نوآوری هرگونه سبک و شیوه‌ی را به فرهنگ عاشورایی اضافه کنیم که سنخیتی با این ایام ندارد.

این مداح و ذاکر اهل بیت (ع) تاکید کرد: برای حضور در مجالس سیدالشهدا(ع) که حقيقتا لازمه شرایط امروزی جامعه است و باید مورد توجه باشد، باید هر فرد مسلمان فرصت مخصوصی را قرار دهد تا بهترین بهره را داشته باشد. معتقدیم مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) همانند شب‌های قدر عزیز و گرامی‌اند که از دست دادن آن‌ها خسران است.

وی ادامه داد: شرکت در عزاداری امام حسین (ع) صرفا یک مناسک دینی نیست بلکه معرفت‌افزایی در مسیر زندگی درست است. تمام حادثه‌ی عاشورا برای افراد و اقشار جامعه درس‌آموز و سراسر دارای پند است که هر روز و در هر روزگار قابل استفاده است.

بهتاش ترک گناه و عمل به‌واجبات را از مهم‌ترین مصادیق عمل به درس عاشورا دانست و تصریح کرد: شاید مهمترین چیزی که یک مخاطب در روضه و عزاداری‌های حضرت سیدالشهدا(ع) باید به آن نائل شود، ترک گناه و عمل دقیق به واجبات و وظایفی است که این مسیر عاشورا برای او ترسیم می‌کند.

این مداح و ذاکر اهل بیت(ع) تاکید کرد: شب عاشورا را باید شب اوج ماه محرم دانست؛ در این شب اوج مصائب اهل بیت (ع) رقم می‌خورد. در این شب حتمأ باید بیشترین بهره‌ را داشته باشیم، امیدواریم تمام مسلمانان توفیق پیدا کنند در این شب قدردان باشند و از فرصت پیش آمده بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار