واکنش‌ها در محکومیت یورش وزیر صهیونیست به مسجدالأقصی

برخی کشور‌های عربی و اسلامی با صدور بیانیه‌هایی یورش شهرک‌نشینان صهیونیست با همراهی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی را محکوم کردند.
کد خبر: ۶۰۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰ - 27July 2023

واکنش‌ها در محکومیت یورش وزیر صهیونیست به مسجدالأقصیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای یورش ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست با همراهی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی را محکوم کرد.

صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست امروز (پنجشنبه، ۲۷ ژوئیه) به همراه «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی در سالروز موسوم به «تخریب معبد» تحت تدابیر شدید امنیتی به مسجدالاقصی یورش بردند.

در این بیانیه آمده یورش بن گویر به مسجدالأقصی به منزله حمایت رسمی از یورش‌های مستمر به مسجدالأقصی و یهودی‌سازی این مسجد مقدس است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسؤول این اقدام تحریک‌آمیز وزیر صهیونیست دانست.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز یورش‌های گسترده و مستمر شهرک‌نشینان و وزرای کابینه افراطی رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی را اقدامی خطرناک دانست و گفت که ملت فلسطین هرگز اجازه نخواهد داد دشمن صهیونیستی طرح‌های خود را در مسجدالأقصی اجرا کند.

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن یورش بن گویر به مسجدالأقصی درباره پیامد‌های خطرناک آن هشدار داد. همچنین وزارت خارجه عربستان سعودی یورش بن گویر و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالأقصی را محکوم کرد.

وزارت خارجه قطر هم در بیانیه‌ای یورش وزیر صهیونیست و شهرک‌نشینان به مسجدالأقصی را محکوم کرد و درباره سیاست تشدید تنش کابینه افراطی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی هشدار داد.

وزارت خارجه ترکیه نیز یورش وزیر صهیونیست و شهرک‌نشینان به مسجدالأقصی را محکوم کرد و مقامات صهیونیست را به ممانعت از این یورش‌ها فراخواند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار