نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

آگاهی‌بخشی به جامعه شرط موفقیت در برابر دشمنان است

آیت‌الله «عبادی» آگاهی‌بخشی به جامعه را شرط اول موفقیت در کوتاه کردن دست دشمن دانست و گفت: مسئله آگاهی دادن یک مسئله اصلی است و امر به معروف و نهی از منکر و اولویت فرهنگ برای همین است که اگر ما هوشیار باشیم و تحت تأثیر دشمن قرار نمی‌گیریم.
کد خبر: ۶۰۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ - 26July 2023

آگاهی‌بخشی به جامعه شرط اولیه موفقیت در کوتاه کردن دست دشمن استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در جلسه قرارگاه «جهاد تبیین» استان، اظهار داشت: آگاهی دادن از نظر وظیفه انسانی، اسلامی و ملی برای حفظ جان، مال، ناموس و آزادی جزو شروط اولیه است.

وی بیان داشت: آگاهی دادن بدین معنا نیست که همه نیازهای جامعه برآورده شود بعد آگاهی دهیم، بلکه باید آگاهی بدهیم تا بتوانیم نیازها جامعه را برآورده کنیم چون دشمن ایجاد خلل، اغتشاش، جنگ و تحریم می‌کند و آسیب‌هایی هم به‌دلیل نفوذ یک عده که منویات دشمن را دنبال کردند، می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آگاهی‌بخشی به جامعه را شرط اول موفقیت در کوتاه کردن دست دشمن دانست و تبیین کرد: مسئله آگاهی دادن یک مسئله اصلی است و امر به معروف و نهی از منکر و اولویت فرهنگ برای همین است که اگر ما هوشیار باشیم و تحت تأثیر دشمن قرار نمی‌گیریم.

آیت‌الله عبادی گریزی به اغتشاشات سال گذشته در سطح کشور زد و تأکید کرد: اغتشاشاتی که در سال گذشته انجام شد به وسیله افرادی بود که آگاهی کافی نداشته و دورغ‌های دشمن را پذیرفته بودند اما بسیاری از خانواده‌ها توانستند واقعیت و حقیقت‌ها را به فرزندان خود بگویند.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چه طرحی برای خانواده‌ها، آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه داریم که فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنند که از دشمن نفوذ نپذیرد، متذکر شد: اگر می‌خواهیم جامعه ایده‌آل داشته باشیم باید قبل از هر چیزی به مردم آگاهی دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آگاهی را واجب اولیه دانست و با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی به جامعه نسبت به جنایات استعماگران غربی در سراسر دنیا و ایران، تبیین کرد: ما در بهترین شرایط هستیم اما شرط آن آگاهی‌بخشی به جامعه است و اگر آگاهی به صورت صحیح داشته باشیم هیچ‌وقت به حالت انفعالی عمل نمی‌کنیم.

آیت‌الله عبادی مطرح کرد: اگر تخلف از سیاست‌های نظام و امامین انقلاب نبود ما با آرمان‌هایمان فاصله نداشتیم اما به دلیل نبود آگاهی در جامعه برای جداسازی نادان‌ها از مزدوران دشمن و افراد مغرض باید بسیار هزینه کنیم به طور مثال در فتنه سال ۸۸، هشت ماه طول کشید تا آگاهی به جامعه تزریق شود و افراد نادانی که شایعات را پذیرفتند از مزدوران دشمن جداسازی شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همه کسانی که در حوزه «جهاد تبیین» و آگاهی‌بخشی به جامعه مسئولیت دارند با هماهنگی، انتخاب بهترین طرح‌ها، با اولویت بالاترین مسائل و زمان‌بندی و نظارت لازم یک حرکتی در جامعه ایجاد کنند که دیگر افراد نادانی که بار دشمن را به دوش بکشند، نداشته باشیم و تعداد این افراد به صفر برسد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار