در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

فرمانده نهاجا: به‌کارگیری تجهیزات بومی در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت/ پهپاد‌های نهاجا وارد فاز رزمی و «جنگال» شدند

امیر سرتیپ «واحدی» از بکارگیری تجهیزات دفاعی ساخت داخل در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت خبر داد و گفت: بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن دور ایستا و همچنین موشک‌ها و پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش قابلیت‌های بالایی پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲ - 24July 2023

امیر «واحدی»:امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت اظهار داشت: برگزاری رزمایش یک تکلیف برای ما در نیروی هوایی ارتش است و هر نیرویی علاوه بر رزمایش‌های مشترکی که با سایر نیروها برگزار می‌شود، باید رزمایش تک‌نیرویی هم انجام دهد.

امیر سرتیپ واحدی ادامه داد: حسب مصوبه قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) به ارتش، نیروی هوایی ارتش نیز رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت را برگزار می‌کند که گستره آن تمامی کشور است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه تمامی پایگاه‌های ما در اقصی‌نقاط کشور درگیر برگزاری رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت هستند، افزود: ان‌شاءالله امسال نیز همچون سال‌های گذشته رزمایش خوبی برگزار کنیم و بتوانیم دل فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و مردم عزیزمان را شاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در جهت برگزاری رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت تمرینات بی‌نظیری انجام شده است، یادآور شد: در این رزمایش ما از تجهیزات بومی و ساخت داخل بهره می‌بریم.

امیر واحدی به ارتقاء تجهیزات و تسلیحات در نیروی هوایی ارتش اشاره و عنوان کرد: تجهیزات نیروی هوایی ارتش ارتقای خوبی داشته و بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن دور ایستا و همچنین موشک‌ها و پهپاد‌های این نیرو قابلیت‌های بالایی پیدا کرده‌اند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش از فاز شناسایی وارد فاز جنگ‌های الکترونیک و رزمی شدند که در این رزمایش از آن‌ها نیز استفاده می‌شود.

امیر واحدی هدف از برگزاری رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت را بازدارندگی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی هیچ کشوری داخالت نمی‌کند و به خاک همسایگان هیچ چشم‌داشتی ندارد؛ اما ما باید در حوزه دفاعی، قوی باشیم تا کسی جرأت نگاه چپ به کشور عزیزمان را نداشته باشد.

وی در پایان درباره پیام رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت خاطرنشان کرد: پیام این رزمایش صلح و دوستی برای تمامی مردم منطقه است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار