در نشست درس‌نامه دفاع مقدس مطرح شد؛

راوی دفاع مقدس: دفاع جزئی از هویت یک ملت پویاست

«هاشمی» گفت: جمهوری اسلامی هیچگاه به دنبال جنگ نبوده‌ است، بلکه دفاع و مقاومت را راهبرد اساسی خود می‌داند چراکه دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است، ملتی که قادر به دفاع از خود نباشد زنده نیست.
کد خبر: ۶۰۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰ - 22July 2023

راوی دفاع مقدس: دفاع جزئی از هویت یک ملت پویاستبه گزارش خبرنکار دفاع‌پرس از تربت جام، نشست تخصصی «درس‌نامه دفاع مقدس» با حضور «سید حسن هاشمی» راوی دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان نظامی و بسیجیان در محل هیئت رزمندگان اسلام تربت جام برگزار شد.

سید حسن هاشمی در این نشست اظهار داشت: عملیات‌های نظامی به دو دسته آفندی و پدافندی تقسیم می‌شوند.

وی افزود: با توجه به فرماندهی جنگ، عملیات‌ها به ۲ دسته تقسیم می‌شدند. دسته اول شامل عملیات‌هایی می‌شد که در زمان بنی‌صدر و تا قبل از ۲۰ خرداد سال ۶۰ به صورت محدود انجام شد.

وی افزود: دسته دوم، عملیات‌هایی بودند که بعد از ۲۰ خرداد اجرا شدند  که شامل عملیات‌های ثامن‌الائمه علیه‌السلام، طریق‌القدس، فتح‌المبین و الی‌بیت‌المقدس می‌شد و در جریان این عملیات‌ها دشمن را از سرزمین اسلامی‌مان بیرون رانده و مورد تعقیب قرار گرفتند.

این راوی دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس به‌عنوان یک منظومه کامل باید مورد بررسی قرار گیرد. جنگ تحمیلی باید با منطق خود جنگ مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، منطق جنگ شکست و پیروزی، ریسک‌پذیری، کشتن و کشته شدن است.

هاشمی تصریح کرد: دفاع مقدس مقاومتی داوطلبانه بر اساس ایدئولوژی الهی در مقابل تحمیل اراده نامشروع دیگران است. در دفاع مقدس مردم با شوق و علاقه به جبهه‌ها اعزام می‌شدند و مانند سایر جنگ‌ها کسی را با زور به جبهه‌ها اعزام نمی‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار