معرفی کتاب؛

«حماسه سرنوشت‌ساز در شلمچه»

کتاب «حماسه سرنوشت‌ساز در شلمچه» به نقش رزمندگان استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس اشاره دارد که توسط «علی کیخا» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۶۰۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ - 21July 2023

«حماسه سرنوشت ساز در شلمچه»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «حماسه سرنوشت‌ساز در شلمچه» شامل نقش رزمندگان استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس و حماسه‌های سرنوشت‌ساز جنگ است که توسط نویسنده «علی کیخا» به نگارش درآمده است.

این کتاب که در ۲۱۰ صفحه به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان و توسط انتشارات «زمزم سحر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

لشکر ثارالله در حالی که جناح چپ آن را تیپ ۳۳ المهدی (عج) و جناح راست آن را لشکر ۱۹ فجر پوشش می‌داد، ضمن عبور از اروند و شکستن خط دشمن، با تلاش غواصان، اسکله و پادگان قشله را تصرف و تا ساحل خورعبدالله پیشروی کند. همزمان خط پدافندی هورالعظیم نیز به گردان ۴۱۳ لشکر ۴۱ ثارالله واگذار شد که احمد اعرابی اعزامی از زاهدان نیز یکی از فرماندهان گروهان این گردان بود. تعدادی از رزمندگان سیستان و بلوچستان از جمله نیرو‌های گردان وحدت و بخشی از نیرو‌های گردان ادوات سبک نیز در این خط پدافندی حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها