اقدامات گسترده بغداد پس از قرآن‌سوزی در سوئد

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از رایزنی‌های رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور با همتایان خود در کشورهای عربی و جهان اسلام برای برگزاری کنفرانس کشورهای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ - 21July 2023

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اظهار داشت: فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در حال تماس با همتایان خود در کشورهای عربی و اسلامی با هدف بسیج تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانس کشورهای اسلامی در نشست اضطراری آن در سطح وزراست تا پیامدهای اهانت به قرآن کریم و مقابله با پدیده اسلام هراسی در سراسر جهان بررسی شود.

وی افزود که وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با همتایان خود در ترکیه، ایران و اردن درباره برگزاری نشست اضطراری در سطح وزیران سازمان همکاری اسلامی گفت‌و‌گو کرد و آنها نیز از موضع عراق در این فراخوان، برای دستیابی به رویه روشن در مقابله با اهانت به قرآن کریم حمایت کردند.

الصحاف ادامه داد: فواد حسین همچنین تماسی از سوی همتای سعودی خود دریافت کرد و دو طرف بر اهمیت تشکیل نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرا و برای بررسی پیامدهای اهانت به قرآن کریم، مقابله با پدیده اسلام‌هراسی و اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه به توافق رسیدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار