کتاب «بیسیم‌چی تُخس» رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «بیسیم‌چی تُخس» روایت خاطرات «ابوالقاسم عموحسینی» در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ - 18July 2023

کتاب «بیسیم‌چی تُخس» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین رونمایی از کتاب «بیسیم‌چی تُخس» روایت خاطرات ابوالقاسم عموحسینی رزمنده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، با حضور جمعی از همرزمان شهدا و رزمندگان واحد مخابرات لشکر برگزار شد.

در ابتدای این آیین، سخنان سردار حاج احمد فتوحی جانشین لشکر ۱۷ در دوران حماسه و ایثار پیرامون اهمیت ثبت خاطرات رزمندگان لشکر بویژه خاطرات کتاب حاضر به صورت ویدئویی پخش شد.

در ادامه، حجت الاسلام عباس محسنی مجری مراسم و رزمنده پیشکسوت مخابرات، سردار حاج حسین کاجی راوی دفاع مقدس و مدیرعامل موسسه حماسه ۱۷، ابوالقاسم عموحسینی راوی و فائزه سعادتمند نویسنده کتاب «بیسیم‌چی تُخس» نکاتی را پیرامون اهمیت ثبت تاریخ شفاهی، انگیزه، فرازونشیب‌ها و نحوه شکل گیری پیش نویس و مدت زمان تدوین کتاب بیان کردند.

همچنین یاد و خاطره شهدای والامقام لشکر ۱۷ بخصوص سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر و شهید محسن اسحاقی از رزمندگان مخابرات گرامی داشته شد و مادر این شهید والامقام و مادر راوی کتاب با حضور امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مورد تجلیل قرار گرفتند.

این مراسم با مرثیه‌سرایی مهدی قربانی در آستانه ماه محرم الحرام همراه بود و در پایان با حضور عموزاده و حجت الاسلام علی لقمانپور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و جمعی از پیشکسوتان مخابرات لشکر ۱۷ از قم و استان‌های قزوین و زنجان، مرکزی و...، کتاب «بیسیم‌چی تخس» رونمایی شد.

کتاب فوق، خاطرات و دست‌نوشته‌های پاسدار «ابوالقاسم عموحسینی» از زمان حضور وی در جبهه است که سال‌ها پس از پایان جنگ به صورت یک مجموعه مصور ۳۸۰ صفحه‌ای توسط انتشارات حماسه یاران و با همکاری کنگره ملی شهدای استان قم به رشته تحریر درآمده است.

عموحسینی علی‌رغم جثه کوچکی که داشت، کار‌های خارق العاده‌ای را در جبهه انجام می‌داد که موجب بهت و حیرت فرماندهان و نامگذاری کتاب خاطراتش شد. وی در خرداد سال ۱۳۸۱ هنگام بازدید رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا از دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) از معظم‌له لوح تقدیر مدیر و مربی نمونه دریافت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار