مسئول کمیته ارزیابی آثار معماری کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم خبر داد؛

ترویج گفتمان شهادت برای معماران و دانشجویان معماری در مسابقه طراحی معماری شهید «طهرانی مقدم»

نقره‌کار در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم در مورد هدف مسابقه طراحی معماری مجموعه فرهنگی ـ مذهبی شهید حسن طهرانی مقدم گفت: این مسابقه یک هدف مشخص دارد و آن، ترویج گفتمان شهادت برای قشر معمار و دانشجوی معماری است.
کد خبر: ۶۰۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ - 18July 2023

هدف مسابقه طراحی معماری مجموعه فرهنگی ـ مذهبی شهید حسن طهرانی مقدم، ترویج گفتمان شهادت برای معماران و دانشجویان معماری استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سلمان نقره‌کار» مسئول کمیته ارزیابی آثار معماری کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی شهید «حسن طهرانی مقدم» که صبح امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، در مورد بخش ویژه کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم که مسابقه طراحی معماری مجموعه فرهنگی _ مذهبی شهید حسن طهرانی مقدم است، اظهار داشت: این مسابقه یک هدف مشخص دارد و آن، این است که گفتمان شهادت را برای قشر معماران و دانشجویان معماری ترویج کند. محصولی که این مسابقه خواهد داشت، یک مجموعه فرهنگی و دانشجویی است که شامل پنج بخش اصلی مسجد دانشگاه، مجموعه فرهنگی _ دانشجویی، مزار شهدای گمنام، ساختمان شهید طهرانی مقدم و قسمت سردر ورودی شرقی دانشگاه است.

نقره‌کار افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت حدود سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در ضلع شرقی دانشگاه پیش‌بینی شده است و بخش اصلی این مجموعه، ساختمانی است که به نام «شهید طهرانی مقدم» آراسته می‌شود.

وی در مورد ساختمان شهید طهرانی مقدم گفت: ساختمان شهید طهرانی مقدم، یک ساختمان حدود چهار طبقه است که شامل یادمان شهید طهرانی مقدم، موزه شهید طهرانی مقدم، پاویون پذیرش میهمانان ورودی دانشگاه، نمایشگاه دائمی آثار فناورانه دانشگاه، بخش اداری، مرکز نوآوری و مرکز رشد است. این هفت مجموعه در کنار هم، ساختمان شهید طهرانی مقدم را تشکیل می‌دهند.

مسئول کمیته ارزیابی آثار معماری کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم افزود: بر اساس مشورتی که با سردار طهرانی مقدم داشتیم، در طراحی این ساختمان، حتماً بایستی نماد اقتدار، فناوری موشکی، جبهه مقاومت و وحدت جبهه مقاومت لحاظ شوند.

وی در پایان گفت: جزئیات چیز‌هایی که معماران و دانشجویان معماری باید تغییر دهند و تقویم برنامه مسابقه شامل دسترسی به نقشه‌ها، زمان ثبت نام، میزان جوایز و اینکه داوری چه زمانی انجام می‌شود، در سایت کنگره بارگذاری شده است و تمام جزئیات و نقشه‌های آن تا ۱۵ مرداد بارگذاری می‌شوند تا مسابقه دهندگان بتوانند کار خود را شروع کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار