همزمان با سفر رئیس‌جمهور به یاسوج صورت گرفت؛

جشن نهاد‌های مردمی برای ازدواج ۳۱۳ زوج جوان/ معاون‌رئیس‌جمهور: تجمل‌گرایی مانع ازدواج است

خزعلی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی اسلامی تمدن‌ساز است و می‌تواند برای چالش‌های جهان راهکار ارائه کند، گفت: امیدوارم با گسترش سنت حسنه ازدواج آسان و دوری از تجمل‌گرایی در سال جدید شاهد خبر‌های خوشی برای جوانان باشیم.
کد خبر: ۶۰۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ - 18July 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با دور دوم سفر حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان به استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مراسم جشن ازدواج و اهدای ۳۱۳ جهیزیه به زوجین با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور که به همت بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها صورت گرفت، در محل مصلی شهر یاسوج برگزار شد.

خزعلی: راه‌کار فرهنگ ایرانی اسلامی برای چالش‌های جهان

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در مراسم جشن ازدواج ۳۱۳ زوج که در مصلای شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی تمدن‌ساز است و می‌تواند برای چالش‌های جهان راهکار ارائه کند.

جشن نهاد‌های مردمی برای ازدواج ۳۱۳ زوج جوان/ معاون‌رئیس‌جمهور: تجمل‌گرایی مانع ازدواج است

وی ضمن ابراز خوشحالم و آرزوی سعادت برای زوجین جوان با بیان اینکه در جمعی حضور دارم که از خوب کردن حال دیگران لذت می‌برند و برای کمک به زندگی جوانان در تلاش هستند، افزود: امیدوارم با گسترش این سنت حسنه و دوری کردن از تجمل‌گرایی در سال جدید شاهد خبر‌های خوشی برای جوانان باشیم.

فولادپور: ۱۱۹ هزار زوج عازم خانه بخت شدند

در ادامه، محمد جواد فولادپور، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها با بیان این‌که بسیاری از خیرین از وضعیت فقر در کهگیلویه و بویراحمد اطلاع ندارند، گفت: اقدامات بزرگی می‌توان انجام داد، اما باید پذیرفت بسیاری از مشکلات را دولت نمی‌تواند حل کند، پس بهتر است از ظرفیت خیرین در سطح ملی استفاده شود که این امر نیاز به فراخوان از سوی رسانه‌ها دارد.

مدیرعامل آبشار عاطفه‌ها گفت: خبرنگاران می‌توانند با انتشار داستان‌های جذابی به پیدا کردن مجموعه‌های ملی در این استان کمک کنند.

وی با بیان این‌که نظام ما بر پایه مشارکت بنا شده است، ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند مردم را به مشارکت دعوت کنند. چرا که یک عده باید فراخوان دهند تا فقرا را نجات دهند. این رسالت بر عهده خبرنگاران است تا خیرین دعوت شوند و از نزدیک وضعیت استان را ببینند.

جشن نهاد‌های مردمی برای ازدواج ۳۱۳ زوج جوان/ معاون‌رئیس‌جمهور: تجمل‌گرایی مانع ازدواج است

مدیرعامل آبشار عاطفه‌ها اظهار داشت: بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها ۲۳ سال فعالیت در سطح ملی دارد و با اعتمادسازی به‌وجود آمده، شبکه ایجاد کرده و سعی کرده نقش خود را با هدف فقرزدایی پیش ببرد. در جذب کمک‌های مردمی و ارائه کمک‌ها به محرومین،۹۵۰ دفتر در سراسر کشور ایجاد شده و از قبل آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب کارافرینی اجتماعی مشغول شده‌اند.

فولادپور در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها پرداخت و تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان، با برخی از پزشکان تفاهم‌نامه امضاء کرده‌ایم که به‌صورت رایگان به مناطق محروم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهند. همچنین در زمینه ترویج ازدواج آسان با تامین جهیزیه، تاکنون ۱۱۹ هزار زوج را عازم خانه بخت کرده‌ایم.

وی در خصوص اشتغال و کارافرینی گفت: برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ زن خودسرپرست کارآفرینی شده است. همچنین برای زندانیان جرایم غیرعمد، در ماه‌های مختلف مثل رمضان و محرم تلاش می‌کنیم آن‌ها را آزاد کنیم، مخصوصا مادران زندانی. تاکنون نیز حدود چهار هزار و ۳۰۰ زندانی را آزاد کرده‌ایم.

یک میلیون و ۳۵۰ هزار خیر عضو آبشار عاطفه‌ها

مدیرعامل آبشار عاطفه‌ها خاطرنشان کرد: در خصوص فراخوان خیرین گفت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار خیر در سراسر کشور را به عضویت حمایتی درآورده‌ایم. ما تاکنون ریالی از دولت نگرفته‌ایم و تمام اقدامات ما طریق خیرین و نیکوکارانی بوده که اعتماد کرده‌اند. بنیاد آبشار عاطفه‌ها فعالیت در حوزه تور‌های زیارتی و سیاحتی نیز داشته است و مشهد اولی‌ها را از استان‌های محروم روانه کرده‌ایم. تعدادی را هم به کربلا فرستاده‌ایم. همین مجموعه ۲۰ موکب را در مرز‌های ایران و عراق ایجاد می‌کند تا رفاه عزاداران را فراهم کند. به خاطر کیفیت بالای این موکب‌ها، موکب آبشار، ستاره مواکب نام گرفته است.

جشن نهاد‌های مردمی برای ازدواج ۳۱۳ زوج جوان/ معاون‌رئیس‌جمهور: تجمل‌گرایی مانع ازدواج است

فولادپور با بیان اینکه این بنیاد به حوزه ورزش نیز ورود کرده است، گفت: دختران و پسرانی که استعداد ورزشی داشتند را شناسایی کردیم که مقام‌های شهرستانی، استانی و منطقه‌ای نیز کسب کرده‌اند. در حوزه مشاوره خانواده و پیشگیری از طلاق نیز اقدامات بسیاری انجام داده‌ایم.

وی یکی دیگر از اقدامات بنیاد خیریه را فعالیت در حوزه افزایش جمعیت و ارائه مشوق‌های فرزندآوری عنوان کرد و ادامه داد: این بنیاد در کاهش اعتیاد و هماهنگی با کمپ‌های ترک اعتیاد، برای سرپرست‌های خانواده معتاد نیز اقدام به راه‌اندازی واحد کاریابی کرده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار