استاندار تهران:

دامنه فعالیت‌های حوزه امداد و نجات «محله محور» باشد

فخاری بر فراگیر شدن آموزش و گسترش دامنه فعالیت‌های حوزه امداد و نجات در سطوح محله محور تاکید کرد و گفت: با آموزش‌های عمومی در حوادث غیرمنتظره می‌توانیم از شهروندان در لحظات اولیه حادثه یاری بخواهیم.
کد خبر: ۶۰۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ - 16July 2023

استاندار تهران: دامنه فعالیت‌های حوزه امداد و نجات «محله محور» باشدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا فخاری» استاندار تهران امروز (یکشنبه) در نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل آتش نشانی‌های استان تهران و بازدید از مرکز آموزش بین‌المللی ایثارگران سازمان آتش نشانی پایتخت، اظهار داشت: آتش نشان شدن سخت نیست آتش نشان ماندن سخت بوده و ایثار و گذشت در تکمیل ویژگی‌های یک آتش نشان توام با شهامت و شجاعت یک ویژگی ضروری است.

وی افزود: اوج هنرنمایی یک آتش نشان، داشتن مهارت حرفه‌ای و تخصصی و فراتر از آنچه در تراز سازمانی شهرداری به آن پرداخته شده است.

فخاری ادامه داد:موضوعات مربوط به آتش نشانی با حوادث غیرقابل پیشگیری مورد بررسی قرار می‌گیرد و مجموعه آتش نشانی در اولین موقعیت‌ها برای آواربرداری و کمک می‌رسند.

وی افزود: ضریب توانمندی‌ها را در حوادث باید بالا ببریم و دامنه فعالیت‌های حوزه امداد و نجات را به سطوح محله محور ببریم و در حوادث غیرمنتظره نباید منتظر حضور ایستگاه‌ها باشیم و با آموزش‌های عمومی از شهروندان در لحظات اولیه حادثه یاری بخواهیم.

استاندار تهران با تاکید بر پیچیدگی ساخت و ساز‌ها که عموما در ارتفاع است افزود: باید تجهیزات و امکانات متناسب با نیازمندی‌ها تغییر کند و به روز رسانی تجهیزات حرفه‌ای بسیار سخت است و منابع مالی زیادی می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: ابزارشناسی در حوزه آتش نشانی متناسب با حوادث تفکیک شود و با این کار بسیاری از نیازمندی‌های حجیم کوچک شود و با محله محور شدن نیاز به ابزار‌ها نیز ساماندهی می‌شود.

استاندار تهران یادآور شد: با هوشمندسازی مراکزی که در معرض خطر هستند با اتصال آن‌ها به آتش نشانی می‌توان نقش مهمی را در کنترل مواد خطرزا و پیشگیری از بروز حوادث خطرناک ایفا کرد.

وی بیان کرد: ایجاد ظرفیت آموزشی آکادمیک در حوزه‌های تخصصی برای ارائه خدمات بهتر و اداره شهر بسیار مهم است.

استاندار تهران با اشاره به تشکیل تیم‌های واکنش سریع خاطر نشان کرد: ایستگاه‌های موجود باید مجهز به تجهیزات خاص در بحران شود و در نقاط مهم باید پایگاه‌های امداد اولیه پیش بینی شود و عملیات حرفه‌ای در خور شان و خدمت به شهروندان صورت گیرد.

تهران پیشرو در ایمن سازی است

مدیر کل امور شهری و امور شورا‌های استانداری تهران نیز در این نشست، تهران را پیشرو در موضوع ایمن سازی شهر برشمرد و افزود: شهر تهران به عنوان پایتخت کشور ایران و یکی از مهم‌ترین شهر‌های دنیا در امر مقابله با این ۲ عنصر زلزله و سیل پیشرو بوده است و در ۴۶ شهر استان تهران نیز موضوعات مختلفی شامل؛ آموزش عمومی، آموزش پرسنلی، خدمات و ... شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده ایم.

هادی رحمتی تصریح کرد: علاوه بر شهر تهران ۱۴ شهر دیگر در استان تهران نیز دارای ایستگاه‌های آتش نشانی با تجهیزات و نیرو‌های کاملا آماده هستند که با این رویکرد در زندگی شهری هر لحظه آماده خدمت رسانی هستند که شهدای گرانقدر آتش نشانی‌ها گواه این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران هم اعلام کرد شهر تهران با این جمعیت، تراکم و ترافیک شهری با چالش‌های زیادی در امدادرسانی روبروست که امیدواریم با تلاش‌های مستمر در حوادث و آتش سوزی‌ها بتوانیم به شهروندان یاری برسانیم.

در ادامه نیز مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بر اعلام آمادگی برای آموزش و توانمندسازی و بازآموزی نیرو‌های عملیاتی شهرستان‌ها تاکید کرد.

قدرت اله محمدی با اشاره به اهمیت به روز رسانی آموزش تصریح کرد: سازمان آتش نشانی پایتخت در حوادث اخیر با بکارگیری تمام تجهیزات و توان عملیاتی تلاش خود را در خدمت رسانی به شهروندان در مهار آتش سوزی‌ها وارائه خدمات به شهروندان به کار بسته است.

وی افزود: سازمان آتش نشانی تهران در سال جاری نسبت به افتتاح و راه اندازی دو ایستگاه آتش نشانی در شهرری و افسریه اقدام کرد و قرار است ایستگاه ۱۳۸ به زودی افتتاح و برای خدمت به شهروندان بکارگیری شود.

محمدی ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله عملیات‌ها و خدمات سازمان آتش نشانی تهران خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات آموزشی و تجهیزات سازمان آتش نشانی تهران، آتش نشانی‌های شهرستان‌های تهران و کل کشور می‌توانند از لحاظ آموزش نیرو‌ها در سطوح مختلف علمی و آمادگی جسمانی در ابعاد مختلف از ظرفیت‌های موجود مرکز آموزش بین المللی آتش نشانی تهران استفاده کنند و ما آماده هر گونه مشارکت و تعامل در حوزه آموزش و ارتقا سطح دانش آتش نشانان هستیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار