تهیه‌کننده و کارگردان هندوستانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

سینمای جنگ یکی از گونه‌های مهم سینمای ایران است

دامودران با بیان اینکه ژانر سینمای جنگ یکی از گونه‌های مهم سینمای ایران است، گفت: فیلمسازان بسیاری در این گونه در ایران به‌‌صورت کاملا حرف‌ای فیلمسازی کرده‌اند و آثار این حوزه در جشنواره‌های هندوستان راه پیدا کرده بودند که مورد توجه مخاطبین قرار می‌گرفت.
کد خبر: ۶۰۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۹ - 14July 2023

«بیجو کومار دامودران» (DR.Biju Kumar Damodaran)، تهیه‌کننده و کارگردان کشور هند که به‌بهانه جشنواره بین‌المللی فیلم حوا در سینما فرهنگ تهران حضور پیدا کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: امسال این توفیق برای من حاصل صد تا در جشنواره فیلم حوا به‌عنوان مهمان ویژه حضور داشته باشم؛ البته در گذشته در جشنواره فیلم فجر افتخار داوری داشته‌ام.

وی به‌شناخت خود از سینمای ایران پرداخت و افزود: بسیاری از مردم هند سینمای ایران را می‌شناسند و آثار آن را دنبال می‌کنند؛ شخصا خودم به‌گونه‌ای عاشق سینمای ایران هستم و به‌جدیدترین فیلم‌هایی که از ایران دست پیدا می‌کنم، حتمأ آن‌ها را تماشا می‌کنم.

دبیر سابق جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: گونه و ژانر سینمای جنگ یکی از گونه‌های مهم سینمای ایران است که ما در کشورمان هند با آن آشنا هستیم؛ فیلمسازان بسیاری در این گونه در ایران به‌‌صورت کاملا حرف‌ای فیلمسازی کرده‌اند و آثار این حوزه در جشنواره‌های هندوستان راه پیدا کرده بودند. 

تهیه‌کننده و کارگردان کشور هندوستانی تصریح کرد: مجید مجیدی و عباس کیارستمی از اولین کارگردانانی می‌باشند که بخاطر فیلم‌هایی که از آن‌ها دیده‌ام اسم آن‌ها را در ذهن دارم؛ علاقه مردم هند نسبت به سینمای ایران بخاطر محتوای مفاهیم معقول و زیبایی است که به‌نمایش گذاشته می‌شود.

کومار دامودران به‌موضوع جشنواره فیلم حوا و تمرکزی که به‌موضوع زن و خانواده دارد، پرداخت و تاکید کرد: در هندوستان نیز محور خیلی از فیلم‌ها خانواده و زن است اما ما در هند فیلمساز خانم زیادی نداریم، این موضوع برجستگی سینمای ایران نسبت به هند است.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه در تهران برگزار خواهد شد.

این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار