نویسنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مردم‌دوستی ویژگی حاج احمد متوسلیان بود/ «برادر احمد» خاطرات ناگفته دارد

بابایی با تاکید براینکه مردم‌دوستی ویژگی حاج احمد متوسلیان بود، درباره کتاب «برادر احمد» گفت: در این کتاب خاطراتی از حاج احمد متوسلیان بیان شده که تاکنون در دیگر کتاب‌هایی که پیرامون ایشان چاپ شده اشاره نشده است.
کد خبر: ۶۰۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸ - 08July 2023

«گلعلی بابایی» که تاکنون کتاب‌های مختلفی همچون همپای صاعقه و در هاله‌ از غبار را درباره احمد متوسلیان فرمانده مقتدر و شجاع دوران دفاع مقدس نوشته است، درباره کتاب «برادر احمد» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: این کتاب از از ابعاد مختلف یک کتاب قابل توجه و تامل است؛ روایت دوستان و همرزمان از فرماندهی حاج احمد در کردستان کمتر بیان شده است که به‌خوبی مورد تاکید این کتاب بوده است. 

وی مردم‌دوستی را مهم‌ترین ویژگی حاج احمد متوسلیان دانست و تصریح کرد: در اتفاقات و ناآرامی‌هایی که چند وقت پیش در برخی از نقاط کردستان اتفاق افتاد شاهد جنایت گروهک‌ها بودیم؛ این اتفاقات درحالی است که ما در دوران دفاع مقدس برخوردهای خاص و پدرانه‌ای را از طرف افرادی مثل احمد متوسلیان داریم. 

مردم‌دوستی ویژگی حاج احمد متوسلیان بود/ کتاب «برادر احمد» خاطرات ناگفته است

این نویسنده به ذکر خاطراتی پرداخت و افزود: زمانی که برادر متوسلیان در کردستان فعالیت داشت بچه‌های سپاه خبر آورده بودند که خانواده یکی از اعضای کومله مشکل دارد و در عسروحرج است، حاج احمد دستور می‌دهند تا مشکل ایشان حل شود. وقتی اتفاقات دوران دفاع مقدس و اتفاقات امروز را مقایسه می‌کنیم، تفاوت نگاه و برخورد نیروهای انقلاب اسلامی را شاهد خواهیم بود. 

بابایی با تاکید براینکه فرماندهان دوران دفاع مقدس دارای منش پهلوانانه بودند که باید این منش ترویج داده شود، گفت: فرهنگ دفاع مقدس دارای ابعاد و زوایای پنهان بسیاری است که هرگاه بخشی از آن در خاطرات و کتاب‌ها جلوه می‌کند؛ کتاب برادر احمد جلوه‌هایی از زیبایی‌های یکی از این فرماندهان شجاع را نمایش داده است. 

«علی اکبری‌مزدآبادی» مدیر انتشارات یازهرا(س) و نویسنده کتاب برادر احمد نیز درباره کتاب برادر احمد اظهار داشت: این کتاب حاصل شش جلسه گفت‌وگوی همرزمان و دوستان حاج احمد متوسلیان است که سال ۱۳۸۵ دور هم جمع می‌شدند و گفت‌وگو و تحلیل و ذکر خاطرات می‌کردند.

مردم‌دوستی ویژگی حاج احمد متوسلیان بود/ «برادر احمد» خاطرات ناگفته دارد

وی این کتاب را یک اثر کاملا مستند معرفی کرد و افزود: مجری این جلسات اقای محمدعلی صمدی و حمید داودآبادی بوده‌اند؛ حاصل این جلسات حدود ۲۵ سال در آرشیو بود تا اینکه صوت آن به‌دست ما رسید لذا کتاب برادر احمد حاصل همان جلسات است.

اکبری‌مزدآبادی در پاسخ به‌اینکه کتاب‌های زیادی درباره احمد متوسلیان چاپ شده، ویژگی برادر احمد چیست؟ گفت: درباره حاج احمد کتاب زیاد چاپ شده است اما جز کتاب همپای صاعقه که به دوره فرماندهی ایشان در عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین می‌پردازد، کتاب خاصی درباره ایشان که دارای عمق باشد نداریم.

مدیر انتشارات یازهرا(س) تصریح کرد: برادر احمد چون به دوران فرماندهی حاج احمد در مناطق غرب می‌پردازد، کتاب بسیار منحصر‌به‌فردی است و افراد درجه یک نزدیک به‌ایشان ذکر خاطره کرده‌اند و شامل حدود ۳۰ نفر از اعضای پیشمرگان مسلمان کُرد، سپاه و بسیج در این کتاب از متوسلیان گفتند که نمونه این کتاب نیست.

انتهای پیام/  121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار