یادداشت/ حامد افروغ

تقویت وحدت ملی؛ از دفاع مقدس تا جشن غدیر

جشن ملی عید غدیر که یکی از آن ابتکارات پربار و ماندگار برای حفظ انقلاب و وحدت جامعه است، حرکتی است که در راستای اصول و مبانی دفاع مقدس، می‌تواند همواره کانونی گرم و زایا برای تقویت انسجام ملت، افزایش روحیه ملی و شادکامی ملت ایران باشد.
کد خبر: ۶۰۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰ - 08July 2023

تقویت وحدت ملی؛ از دفاع مقدس تا جشن بزرگ غدیرگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ جنگ تحمیلی که از آن به عنوان تلخ‌ترین وقایع معاصر تاریخی ملت ایران یاد می‌شود، اگر چه همراه خود سختی‌های فراوانی را به همراه آورد اما اگر از زاویه‌ای مثبت به آن بنگریم، در درون خود خیرات و برکات بسیاری داشت که امروز با نگاهی بیرونی به آن رخدادها بیشتر می‌توانیم آنها را لمس کنیم.

روزی که جنگ آغاز شد، حضرت امام (ره) و برخی بزرگان آن را نعمت دانستند چرا که زاویه نگاه آنها به این واقعه، کلان‌تر و ایجابی‌تر بود تا زاویه‌ای محدود و سلبی که از آن رهگذر بتواند برای تضعیف روحیه ملت ایران موثر شود. جنگ تحمیلی از آن رو «دفاع مقدس» نام گرفت که جنبه‌های مثبت آن علاوه بر چیرگی بر جنبه‌های منفی‌اش، برکات خود را به ملت ایران اثبات کرد.

تحکیم وحدت ملی، تثبیت اقتدار ایران در منطقه و جهان، ظهور و بروز ظرفیت‌های عظیم ملی مردم ایران، کشف استعدادهای فراوان در نسل جوان و خودکفایی کشور در بسیاری زمینه‌های اقتصادی و نظامی شمارش سرانگشتی برخی امتیازات دفاع مقدس است. انقلاب اسلامی از آنجا که یک حرکت خودجوش و نوعی صیرورت ملی برای ایران بزرگ محسوب می‌شود، وحدت را که یکی از ارکان مهم خود است در گام‌های بسیاری بازتولید کرده است که یکی از آن گام‌ها برپایی جشن‌های ملی و مذهبی به صورت جمعی و ملی است.

جشن ملی عید غدیر که یکی از آن ابتکارات پربار و ماندگار برای حفظ انقلاب و وحدت جامعه است، حرکتی است که در راستای اصول و مبانی دفاع مقدس، می‌تواند همواره کانونی گرم و زایا برای تقویت انسجام ملت، افزایش روحیه ملی و شادکامی ملت ایران باشد. این جشن بزرگ که حول محور شخصیت سترگ و بی بدیل امیرالمومنین (ع) شکل گرفته است، رهین برکات این شخصیت معنوی می‌تواند ضمن افزایش قدرت ملت ملت ایران، روحیه نسل‌های جدید را هم با اصول و مبانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عجین سازد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار