امام جمعه اهواز:

ارتباط نداشتن ایران با دنیا، ادعایی پوچ و نادرست است

موسوی فرد نقل قول‌هایی پیرامون نداشتن ارتباط ایران با دنیا را ادعایی نادرست عنوان کرد و گفت: کشور ایران تنها با ۲ تا سه کشور که به حد خود قانع نیستند و نگاه شان استعماری است، ارتباط ندارد.
کد خبر: ۶۰۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ - 07July 2023

ارتباط نداشتن ایران با دنیا، ادعایی پوچ و نادرست استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدنبی موسوی فرد» در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اهواز کم‌کاری‌های دولت قبل را ناشی از گره‌زدن همه مسایل به برجام دانست و اظهار داشت: امروز شاهد هستیم کشور ما با همه کشورها در ارتباط است.

وی نقل قول‌هایی پیرامون نداشتن ارتباط ایران با دنیا را ادعایی نادرست عنوان کرد و افزود: کشور ایران تنها با ۲ تا سه کشور که به حد خود قانع نیستند و نگاه شان استعماری است، ارتباط ندارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به جزییات پیمان شانگهای گفت: ایران نهمین کشوری است که با اصرار خودشان پس از سال‌ها به عضویت رسمی این‌پیمان درآمد؛ در این پیمان ابتدا ۲ کشور روسیه و چین، پیمانی امنیتی بستند و پس از آن ۶ کشور دیگر در پیمان قرار گرفتند.

موسوی‌فرد پیمان شانگهای را پیمانی چند وجهی عنوان کرد و یادآور شد: در این پیمان همکاری سیاست خارجی متوازن که بر اساس آن حضور بازیگران و نسبت دقیق آن‌ها با منافع کشور محاسبه می‌شود رقم می‌خورد همچنین نگاه به شرق در راستای هم‌افزایی راهبردی در رابطه با تهدیدات مشترک غرب اتفاق می‌افتد.

خطیب جمعه اهواز ادامه داد: در این پیمان روسیه و ایران ۲ ابر تولید کننده گاز و هند و چین ۲ مصرف کننده بزرگ گاز هستند که از این منظر می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بخورد.

موسوی‌فرد بر وجود پیوست‌های اقتصادی در این نوع عهد و پیمان‌ها اشاره کرد و گفت: متصل شدن به دیگر کشورها و وجود ارتباطات اقتصادی نظیر واردات و صادرات، تقویت نقاط اشتراک و هم افزایی با کشورهای دیگر منافع ملی طرفین را تامین می‌کند.

وی در ادامه نظارت بر قیمت‌ها و وضعیت معیشتی، اشتغالزایی، ساخت مسکن، تسهیل شرایط دریافت وام ودیعه مسکن و وام ازدواج جوانان را از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم برشمرد و از دولت و مجلس خواست تا در این راستا تلاش‌های خود را به کار ببندند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار