نماینده ولی فقیه در مازندران:

ضرورت تجلیل شایسته از ایام محرم/ حادثه عاشورا اهمیت کار فرهنگی و جهاد تبین را نشان داد

آیت الله «محمدی لائینی» با تاکید بر گرامیداشت و تجلیل شایسته از ایام محرم، گفت: حادثه بزرگ عاشورا و مسائل پس از آن اهمیت مباحث فرهنگی را به نمایش گذاشت و امروز در کنار کار فرهنگی نیاز به جهاد تبیین داریم.
کد خبر: ۶۰۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ - 06July 2023

ضرورت تجلیل شایسته از ایام محرم/ حادثه عاشورا اهمیت کار فرهنگی و جهاد تبین را نشان دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌‎الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی، ضمن تبریک عید بزرگ غدیر، با اشاره به حدیثی از وجود نازنین پیامبر بزرگوار اسلام، حضرت محمد (ص)، اظهار داشت: براساس آنچه که جناب صدوق در کتاب امالی صفحه ۳۲ آورده‌اند، ایشان فرمودند که ولایت امام علی (ع) و همه چیز او با خدا گره خورده است.

وی افزود: براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی گذشته، برگزاری همایش غدیری و تجلیل از آن در دستور کار قرار گرفت، یکی از دستورات جلسه امروز هم در رابطه با بزرگداشت ایام محرم و تجلیل شایسته‌ای است که باید از این ایام داشته باشیم.

آیت‌الله محمدی لائینی تاکید کرد: واقعا حادثه‌ای که در محرم سال ۶۱ هجری اتفاق افتاده حادثه بسیار بزرگی است، به شهادت رساندن سیدالشهدا با آن وضع و به غارت بردن اموالشان خیلی بزرگ است باید بدانیم که چگونه شد که این اتفاق افتاده، اینکه چه باید کرد که از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود، اینجاست که مسئله فرهنگ‌سازی و جنگ فرهنگی اهمیت خودش را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: ما باید واقعا در زمینه فرهنگ کار کنیم دشمن هم با ما جنگ فرهنگی دارد، باید کاری کرد تا جامعه باید به یک معرفت درست و شایسته‌ای برسد مهم این است که پای ولایت بایستیم و دفاع کنیم.

وی عنوان کرد: مشکلات روز عاشورا و وقایع بعد از وفات پیغمبر همه‌اش مشکل فرهنگی نبود بخشی به این مربوط بود که پشت ولایت را خالی کردند، امروز هم قطعا دشمنان دنبال چنین چیزی هستند که از حوزه دفاع به حاشیه‌های تماشاگری رسیدند.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: حمایت از ولایت و میدان‌داری راهی که شهدا رفتند یعنی دفاع همه‌جانبه که در کنارش جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی درست باید انجام بگیرد تا شعار اساسی (ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند) جاری و ساری باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها