مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا عنوان کرد؛

اجرای طرح «مدرسه کانون تربیت محله» در سطح ۵۰ مدرسه مازندران

«تقی زاده» اجرای طرح «مدرسه کانون تربیت محله» در سطح ۵۰ مدرسه مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۰۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶ - 01July 2023

اجرای طرح «مدرسه کانون تربیت محله» در سطح ۵۰ مدرسه مازندران«محمد تقی زاده» مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری اظهار داشت: طرح «مدرسه کانون تربیت محله» با هدف بسط و توسعه فضای تربیتی در مدارس و محلات در ابتدا با مخاطب قشر نوجوان و در ادامه با هدف اتصال و ارتباط برقرار کردن با والدین و جوانان آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این طرح از فضای مدریسه برای فعالیت تربیتی در مدرسه و محله اسفاده می‌کند و مدرسه را به عنوان یک واحد نقش آفرین در محله در حوزه تربیت فعال و پویا می‌کند تا یک حرکت اثرگذار برای نوجوانان محله را شاهد باشیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از محور‌های سند بنیادین آموزش و پرورش به این طرح می‌پردازد، گفت: الحمدلله جلسات طراحی و هماهنگی با افراد درگیر برگزار شد و در شورای عالی آموزش و پرورش و شورای مدیریت و برنامه ریزی استان تصویب شد و در سبد برنامه استان به صورت رسمی در سال‌های آتی قرار بگیرد.

تقی زاده با بیان اینکه با پشتوانه خوبی که از جهت تصویب شدن طرح و مصوب شدن آن اتفاق افتاد گام میدانی و اجرایی آغاز شد، ادامه داد: در مرحله اول به صورت پایلوت قریب ۵۰ مدرسه از هر شهرستان دو مدرسه دخترانه و پسرانه با جامعه هدف اولیه مدارس متوسطه اول آغاز شد.

وی اضافه کرد: یک مرحله آموزش برای عوامل اجرایی طرح برگزار شد و مدیران کانون‌های تربیتی محله و عوامل اجرایی و مدیران مدارس و فرماندهان پایگاه‌ها و فرمانده حوزه دانش آموزی و فرمانده بسیج محله آموزش دیدند.

این مسئول بیان کرد: این طرح در زمان بیکاری مدارس مثل تابستان در قالب کانون تربیتی فعال می‌شود و فعالیت تربیتی را در مدرسه پیش می‌برد.

تقی زاده با بیان اینکه این طرح از این هفته کار آغاز می‌کند، افزود: ثبت نام بعضی از طرح‌ها آغاز شده  مجموعه آموزش و پرورش، سپاه و دستگاه‌های مشارکت کننده پای کار آمدند تا در راستای این حرکت تربیتی و آموزشی کمک کنند هزینه‌های اجرای طرح را کاهش دهند تا خدمات عادلانه‌ای به همه دانش آموزان داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه عنصر تربیت و مهارت در این طرح مشهود است، تصریح کرد: مهارت آموزی را به صورت جدی در این طرح پیگیری می‌کنیم.

این مسئول، استعدادیابی نوجوانان یکی از اهداف این طرح محسوب می‌شود و هدف ما این است در ۶ ساعت تربیتی سند اعتلای آموزش و پرورش این مسئله را دنبال می‌کنیم.

به گفته تقی زاده این طرح مشارکت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد تا ان شالله یک حرکت اثربخش در راستای ارتقای تربیت نوجوانان در حوزه بحث مهارتی داشته باشیم و از این طریق بتوانیم خلا‌های اعتبارات و نیرو و ظرفیت در سیستم نظام آموزشی را بهبود ببخشیم.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا گفت: مرحله پایلوت این طرح در تابستان اجرا می‌شود و مرحله دوم از مهر ماه در ساعات بیکاری مدارس انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار