مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

‌دعای عرفه در ۲۱۴ مسجد محوری خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «سالاری» از برگزاری مراسم پر فیض دعای عرفه در ۲۱۴ مسجدمحوری خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: شناخت درست نهم ‌ذی‌الحجه، روز عرفه از سفارش‌های ائمه معصومین و آموزه‌های دینی است که در این راستا باید به شایستگی تمام در برگزاری دعای عرفه همت کنیم.
کد خبر: ۵۹۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ - 28June 2023

نسیم روح‌بخش دعای عرفه در ۲۱۴ مسجدمحوری خراسان‌جنوبی طنین‌انداز می‌شودحجت‌الاسلام «حجت سالاری» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، روز عرفه را روز ارتباط‌گیری با حضرت حق دانست و اظهار داشت: عرفه روز دعا و نیایش است و قرائت دعای عرفه تأثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه دعای عرفه از مشهورترین ادعیه‌ها است که شامل مضامین عارفانه‌ای در شناخت پروردگار و تضرع به ذات اقدس الهی است، بیان داشت: شناخت درست نهم ‌ذی‌الحجه، روز عرفه از سفارش‌های ائمه معصومین و آموزه‌های دینی است که در این راستا باید به شایستگی تمام در برگزاری دعای عرفه همت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: خداوند متعال در روز عرفه به سه مکان و سه گروه؛ کربلا و زائران امام حسین(ع)، صحرای عرفات و حجاج بیت‌الله‌الحرام و هرجایی که دستی به سوی آسمان بلند شود و دلی شکسته شود توجه ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام سالاری از اعمال روز عرفه را غسل، قرائت زیارت امام حسین (ع) و قرائت دو رکعت نماز بعد از نماز عصر و پیش از خواندن دعای عرفه ذکر کرد و گفت: طبق روایات روزه گرفتن در این روز مستحب است ولی اگر دچار کسالت و بی‌حالی شوید روزه لازم نیست.

وی از برگزاری مراسم پر فیض دعای عرفه در ۲۱۴ مسجدمحوری خراسان‌ جنوبی خبر داد و گفت: روز عرفه روز راز و نیاز به درگاه حق تعالی بوده و در برخی از زمان‌ها نظیر این روز بستر اجابت دعا مهیا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به جایگاه عظیم روز عرفه اشاره کرد و افزود: پیامبراکرم (ص) می‌فرمایند: ماه خدا با برکت و رحمت و بخشش به سوی شما روی آورده است اگر کسی در ماه رمضان بخشیده نشد و یا این توفیق را پیدا نکرد که خود را در معرض مغفرت الهی قرار دهد، روز عرفه آن قدر عظمت دارد که بتواند جبران ماه رمضان بنماید چنانچه در آن روز اگر کسی به درگاه الهی روی آورد مورد مغفرت خداوند قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار