فرماندار مراغه:

پس از توطئه دشمنان همه‌ چیز به نفع کشورمان تغییر کرد

« اسدیان» بیان کرد: دشمنان سال گذشته تمام توان خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و امتیاز گرفتن از این نظام مقدس به کار گرفتند اما با گذشت زمان اندکی از این توطئه، فضای سیاسی و اقتصادی به نفع ایران تغییر کرد که مرهون بصیرت مردم و رهبری حضرت امام خامنه‌ای است.
کد خبر: ۵۹۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ - 25June 2023

پس از توطئه دشمنان همه‌ چیز به نفع کشورمان تغییر کردبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «داود اسدیان» معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه، روز یکشنبه در شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه دشمنان در آن توطئه برای ایجاد جنگ داخلی در ایران برنامه‌ریزی کرده و بیش از ۲۰ کشور به صورت مستقیم در این توطئه پای کار بودند، اضافه داشت: بازگشت عربستان به سمت ایران، افزایش خرید نفت ایران حتی از سوی کشورهای اروپایی و دهها رویداد سیاسی و اقتصادی دیگر همچون عقد قراردادهای اقتصای اخیر نیز نتیجه پشتیبانی ملت ایران از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره با اینکه «آلبانی» سال گذشته با ایران قطع ارتباط کرده بود، بیان کرد: این کشور در ۳۰ خردادماه امسال در مقابل منافقان مقیم آن کشور ایستاد و این تغییرها به نفع کشورمان به عنوان دستاوردهای نظام باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

اسدیان به نقش برجسته رهبری در راهبری کشورمان اشاره کرد و افزود: حضور آگاهانه ملت بابصیرت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته در شکل‌گیری این فضای سیاسی و اقتصادی موثر بود و نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرد.

وی ثبت روند کاهش تورم و دیپلماسی اقتصادی مثال‌زدنی را بخشی از موفقیت‌های دولت سیزدهم در ماه‌های گذشته عنوان کرد و افزود: مسئولان محلی نیز در چنین شرایطی که مسئولان رده بالای نظام به صورت شبانه‌روزی برای پیشرفت کشورمان تلاش می‌کنند، باید از فرصت خدمتگزاری به صورت حداکثر استفاده کنند.

فرماندار مراغه با اشاره به طرح‌های متعددی که در حوزه راهداری این شهرستان طی دولت سیزدهم به مرحله اجرا گذاشته شده است، بیان کرد: این شهرستان در حوزه راهداری شاهد تحولی تاریخی است.

اسدیان افزود: بیشتر این طرح‌های راهداری به مطالبه‌های دیرینه مردم محلی تبدیل شده بود و پیگیری‌ها در دولت سیزدهم موجب شد تا بخشی از آنها به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه هشت طرح عمرانی حوزه راهداری اکنون به صورت همزمان در این شهرستان در حال اجراست، بیان کرد: یکی از همین طرح‌ها، زیرسازی و آسفالت بخشی از مسیر بناب به مراغه است و علاوه بر آنها چندین طرح نیز در حوزه شهری در مرحله اجرا قرار دارد.

فرماندار مراغه با اشاره به اینکه سهم مراغه از اعتبارت تملک دارایی‌ها در سال گذشته ۶۲ میلیارد تومان بود، گفت: ۷۱ درصد از این میزان اعتبار محقق شد و امیدواریم امسال این اعتبار افزایش چشمگیر داشته باشد و با توجه به موقعیت اقلیمی و سردسیر بودن منطقه، به موقع اختصاص یابد تا فرصت کافی برای هزینه‌کرد آن وجود داشته باشد.

اسدیان همچنین با اشاره به اینکه جمعیت فعلی شهر مراغه از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته و حدود ۲۰۵ هزار نفر است، اظهار کرد: با این وجود شهرداری مراغه از اعتبارات شهرداری‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر برخوردار نیست و بهره‌مندی از این اعتبارات دولتی می‌تواند آبادانی روزافزون این کهن‌شهر را به ارمغان بیاورد.

وی همچنین به تصویب نهایی منطقه ویژه اقتصادی سهند مراغه در شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اشاره و بیان کرد: عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی سهند به ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان جهت تملک زمین نیاز دارد تا در حوزه اشتغالزایی گام‌های عملی برداشته شود.

وی از اصحاب رسانه و مسئولان محلی خواست تا عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی را پیگیری کنند و ادامه داد: این زیرساخت اقتصادی به دلیل مزیت‌های قانونی می‌تواند استقبال سرمایه‌گذاران و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی را در پی داشته باشد.

فرماندار مراغه به در پیش بودن انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حقیقت بازوان فرمانداری در برگزاری انتخابات سالم هستند و لازمه برگزاری این انتخابات اتحاد و همبستگی بین تمام دستگاه‌هاست.

اسدیان خودداری دستگاه‌های اجرایی شهرستان از هرگونه جانبداری در انتخابات را یادآوری کرد و ادامه داد: برگزاری انتخابات بدون هرگونه حاشیه‌ای نیازمند مشارکت همگانی و خودداری از جانبداری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار