امام جمعه قصرشیرین:

همه باید از مروجان و مبلغان واقعی غدیر باشیم

حجت الاسلام «صالحی» گفت: غدیر بزرگ ترین عید الهی است که همه ما وظیفه داریم با استفاده از فرصت های مختلف تبلیغی در فضاهای حقیقی و مجازی در دفاع از صاحبان مظلوم غدیر سهیم شویم و از مروجان واقعی آن باشیم.
کد خبر: ۵۹۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ - 23June 2023

همه باید از مروجان و مبلغان واقعی غدیر باشیمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان با اشاره به روزشمار ایام غدیریه ۱۰ تا ۲۵ ذی‌حجة اظهار داشت: ماه ذی‌حجة یادآور فضیلت‌های بی‌شمار امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) است، فضیلت‌هایی که هر کدام دلیلی بر حقانیت مکتب اهل بیت (ع) و مذهب تشیع ۱۲ امامی است که از فضلیت رویداد سدّ الابواب در روز عرفه (نُهُم ذی‌حجة)، تا روز عید غدیر(۱۸ ذی‌حجة) و تا رویداد نزول سوره انسان در شأن اهل بیت (ع) (۲۵ ذی‌حجة)، این ۱۵ روز سرشار و مملو از رویدادهایی است که هر کدام به نوبه خود ادله و براهینی برای اثبات ولایت و امامت ائمه اطهار (ع) است که دست تقدیر الهی آن ها را گرداگرد روز بزرگ‌ترین عید خدا، عید غدیر چیده است.

وی بیان کرد: این بازه زمانی، وقت و مجال بسیار مناسبی برای عمل فردی و تشکیلاتی به امر مهم پیامبر (ص) است که بایسته است موضوع ولایت امیرالمؤمنین(ع) را حاضران به غائبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت ابلاغ کنند.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: امر ولایت حجّتی است بر گردن تمام کسانی که تا قیام قیامت مؤمن و مسلمان هستند، همه وظیفه دارند تا روز قیامت این پیام جاودانه را به جهانیان در همه اعصار برسانند.

حجت الاسلام صالحی افزود: هر نفر از ما به اندازه توان خود در این ۱۵ روز شادی غدیری، دست دیگران را گرفته و در گلشن معارف اهل بیت (ع) سیر دهیم.

امام جمعه  شهرستان قصرشیرین گفت: غدیر بزرگ ترین عید الهی است که همه ما وظیفه داریم با استفاده از فرصت های مختلف تبلیغی در فضاهای حقیقی و مجازی در دفاع از صاحبان مظلوم غدیر سهیم شویم و از مروجان واقعی آن باشیم.

وی، همچنین با اشاره به روز عرفه و عید قربان گفت: رابطه روز عرفه و عید قربان، فقط تناوب و تقارب زمانی نیست، بلکه سیری معرفتی و ترتیب عرفان نظری و عرفان عملی است، عرفه، روز عرفان نظری و روز معرفت الله است، وقتی معرفت الهی تحقق یافت، انسان مشتاق لقاء الله می‌شود و برای آن به عرفان عملی روی می‌آورد و از همه چیز و همه تعلقات خود می‌گذرد از این رو عید قربان، روز عرفان عملی و لقاء الله است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین در ادامه گفت: این‌ که انسان هر لحظه متوجه خدای متعال باشد و دست نیاز تنها به درگاه خدا دراز کند، این افتخار بندگی و ارتباط مستمر با خداوند، باعث رشد و کمال انسان می‌شود.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: تقوا دروازه ورود به میدان تزکیه یعنی مبارزه با نفس و جهاد اکبر است، خداوند از مومنان خواسته برای رهایی از هواپرستی و نفس‌پرستی به خودسازی از طریق تقوا اقدام کنند تا زمینه تزکیه الهی برای آنان فراهم آید از این رو باید «پروا» کنیم تا بتوانیم «پرواز» کنیم.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه گفت: شهید بهشتی با تحلیل اوضاع خاص تاریخی و سیاسی‌کشور، دریافته بودند که پس از پیروزی انقلاب با قرار گرفتن بار سنگین اداره کشور بر دوش انقلابیون، آن هم بر اساس موازین و آرمان‌های انقلاب اسلامی، وجود یک تشکیلات سیاسی فراگیر و کارآمد، امری حیاتی است وگرنه انقلاب اسلامی نیز به سرنوشت نهضت مشروطه و موارد مشابه دچار خواهد شد.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین اضافه کرد: آیت الله خامنه‌ای یکی از بنیانگذاران اصلی حزب جمهوری اسلامی در مصاحبه‌ای تبیینی اعلام کرد که هدف از تأسیس حزب، ورود در میدان جنگ قدرت و بیرون کردن رقبای سیاسی از صحنه نیست، بلکه عبارت از انتقال تفکرات صحیح دینی، تحلیل‌های درست سیاسی به اعماق جامعه، تبیین انقلاب و تشریح چگونگی ایجاد یک نظام اسلامی، استمرار بخشیدنِ شور مبارزه در میان مردم و حفظ وحدت آنان، آموزش دادن این مفاهیم به جوانان و تشویق جوانان به انضباط حزبی و آماده ساختن آن‌ها برای حضور در عرصه‌های مختلف مدیریت کشور است.

وی اضافه کرد: همچنین ایشان مبتنی بر همین دغدغه تشکیلاتی بود که در دهه اول، ایجاد تشکیلات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را به محضر امام راحل پیشنهاد دادند و با موافقت ایشان، شبکه نورانی و رحمانی ائمه جمعه را سامان دادند، شبکه‌ای که در نگاه معظمٌ‌له، امتداد دستگاه رهبری در کشور است و پاسخی مناسب به فهرست بلند نیاز جامعه در گام دوم انقلاب و ساحت‌های سه‌گانه آن یعنی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است.

حجت الاسلام صالحی در ادامه گفت: ۲۳خرداد سالگرد تأسیس حشدالشعبی عراق بود که سال ۲۰۱۴ ده ها هزار نفر در پاسخ به فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعیان برای مقابله با گروه تروریستی داعش راهی جبهه‌های نبرد شدند و در نهایت توانستند این گروه را به زانو درآورده و ریشه آن را در این سرزمین بخشکانند.

وی ادامه داد: حشدالشعبی در ابتدا یک گروه متشکل از شیعیان و سنی‌ها بود اما به مرور گروه‌های جدیدی از دل آن بیرون آمدند و اکنون ۶۷ گروه تحت فرماندهی مشترک به انجام وظایف خود مشغول هستند.

وی گفت: محبوبیت روز افزون حشدالشعبی در بین عراقی‌ها در حالی است که مقامات آمریکایی که قدرت‌گیری گروه های مقاومت را تهدیدی برای منافع جاه‌طلبانه خود می‌دانستند پس از اعلام پایان داعش در عراق مدعی بودند بسیج مردمی هم فعالیت خود را به سرانجام رسانده و باید منحل شود، اما پارلمان عراق در آذرماه ۱۳۹۵ قانون حمایت از نیروهای حشد الشعبی را تصویب کرد که بر اساس آن این گروه رسماً به یک نهاد قانونی تبدیل شد و جزئی از ساختار ارتش به ‌شمار می‌رود.

وی افزود: تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن حشدالشعبی و متهم کردن آن به ناامن‌سازی در عراق جفا در حق گروههای مقاومت و ملت عراق است و وجود این نیروها حتی برای امنیت منطقه هم ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها