امام جمعه موقت سمنان:

یکی از سیاست‌های مهم دولت تعامل با دنیا است

حجت‌الاسلام «مهدوی‌نژاد» گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت حجت الاسلام رئیسی تعامل با دنیا است و این تعامل سبب اثربخشی بیشتر ایران اسلامی در تعاملات خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ - 23June 2023

یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم تعامل با دنیا است

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «غلامحسین مهدوی نژاد» امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلی این شهر، ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین و همچنین سفر امیر عبدالهیان به کشورهای منطقه، اظهار داشت: اتفاقات مبارکی در حوزه سیاست خارجی در دولت آیت‌الله رئیسی رخ داده که یکی از مهم‌ترین آنها، گسترش ارتباطات بین‌المللی و رایزنی با کشورهای مختلف دنیاست.  

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم دولت حجت‌الاسلام رئیسی تعامل با دنیا است، ابراز کرد: این تعامل سبب اثربخشی بیشتر ایران اسلامی در تعاملات خواهد شد.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه دولت سیزدهم با همسایگان ارتباط و تعامل سازنده دارد و این یکی از ویژگی‌های دولت رئیسی به شمار می‌آید، ابراز کرد: دیپلماسی و سیاست خارجی دولت پویا و سازنده بوده است.

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد با بیان اینکه آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا است، گفت: سفر رئیس جمهور با این منطقه نشان از افول آمریکا دارد همچنین باید گفت ویژگی‌های دولت‌ها و ملت‌های آمریکای لاتین ایستادگی در برابر استکبارگران است.

وی با بیان اینکه این سفرها قطعاً اثرگذار خواهد بود، گفت: سفر دولتمردان ما به کشورهای مختلف در راستای گشایش گره‌های پیش روی کشور و اعتلای ایران اسلامی انجام می‌شود که قطعاً برکات خوبی هم خواهد داشت.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ما در برهه کنونی، ارتباط ویژه با کشورهای همسایه ایران است، گفت: دولت سیزدهم به این امر به مثابه یک برنامه عملیاتی دقت نظر و تاکید دارد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد همچنین به موضوع کم آبی اشاره کرد و خواستار صرفه‌جویی مردم و عزم همگانی در زمینه مقابله با خشکسالی و آثار شوم کم آبی در شهرستان سمنان و سراسر استان سمنان شد.

وی ضمن گرامی‌داشت اعیاد پیش رو شامل قربان و غدیر، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بهترین و پویاترین جشن‌ها و برنامه‌ها در این مناسبت‌های دینی مهم، صورت گرفته و شاهد نشاط در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار