عضو هیئت علمی دانشگاه:

رشد علمی کشور نتیجه بهره‌گیری از فرهنگ بسیجی و جهادی است

«علیزاده» با بیان اینکه بسیج اساتید، دغدغه انقلاب و منافع ملی دارد گفت: نگاه بسیجی و جهادی در دانشگاه‌های ایران موجب شده از رشد علمی 0.07 درصد به دو درصد برسیم.
کد خبر: ۵۹۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ - 21June 2023

رشد علمی کشور نتیجه بهره‌گیری از فرهنگ بسیجی و جهادی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «عمران علیزاده» عضو هیئت علمی دانشگاه در همایش اساتید بسیجی گیلان با اشاره به گذشت 25 سال از تشکیل بسیج اساتید، اظهار داشت: بسیج اساتید متشکل از اساتید بسیجی است که دغدغه انقلاب و منافع ملی دارند.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید تبدیل به مهم‌ترین و قوی‌ترین تشکل استادی کشور شده و اثرگذاری آن از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفته و جنبه جهانی پیدا کرده است، افزود: امروز اکثر دانشمندانی که به جایگاه ایران ارتقا بخشیده‌اند با افتخار خود را استاد بسیجی می‌دانند و شهدای هسته‌ای ما همه از اساتید بسیجی بودند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آرزوی نهادهای دانشگاهی ایران را حرکت به سمت دانشگاه تمدن‌ساز دانست و بیان کرد: دانشگاه‌های ما فقط آموزشی بودند، اما در دهه 70 به سمت پژوهش محوری رفتند و امروز دانشگاه‌های فناور داریم و امیدواریم در آینده نزدیک دانشگاه تمدنساز داشته باشیم که وظیفه آن احیای تمدن نوین اسلامی در ایران است.

علیزاده، با بیان اینکه نگاه بسیجی و جهادی در دانشگاه‌های ایران موجب شده از رشد علمی 0.07 درصد به دو درصد برسیم، اضافه کرد: ارتقای جایگاه ایران از 59 به 16 در صنعت نانو، از 49 به هشت در داروسازی، از 86 به 12 در علوم هسته ای، از 46 به 12 در علوم هوافضا، از 56 به 12 در فیزیک، از 47 به 12 در ریاضیات، از 44 به چهار در صنایع پلیمر، از 44 به 11 در مهندسی شیمی و از 47 به 17 در علوم کامپیوتر نتیجه فرهنگ بسیجی و جهادی در دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به جایگاه دوم جهانی ایران در پژوهش‌های سلول‌های بنیادی، خاطرنشان کرد: امروز از اساتید بسیجی انتظار داریم علاوه بر تسلط بر آخرین نظریات علمی مرتبط با حوزه خود و آموزه‌های روز، نسبت به تخلفات مالی و اخلاقی و سیاسی سایر اساتید اشراف داشته و واکنش لازم را نشان دهند.

این استاد دانشگاه نسبت به حضور مجدد جریان اساتید سکولار به محیط دانشگاه با هدف ترویج تفکر غربی هشدار داد و از اساتید بسیجی خواست هوشیار باشند و اضافه کرد: این جریان به دنبال خارج کردن تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری از دست جریان انقلابی و حاکم کردن فلسفه غربی در دانشگاه هاست.

وی با بیان اینکه جهان به پایان دوره گذار در روابط بین‌المللی نزدیک شده است، گفت: امروز به جای قطب‌های قدرت شبکه‌های قدرت در دنیا شکل گرفته و اثرگذاری دارند لذا در محیط‌های دانشگاهی نیز برای تمدن‌سازی باید شبکه‌های قدرتمندی از اساتید انقلابی داشته باشیم.

علیزاده، شبکه‌سازی را یکی از وظایف اصلی بسیج اساتید دانست که خوشبختانه در حال شکل‌گیری است و یادآور شد: اساتید انقلابی بدون شبکه‌سازی نمی‌توانند اثرگذاری لازم را برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار