قاضی‌زاده در یادواره ششمین سالگرد شهید «حسن عشوری»:

دشمنان به جز تعظیم مقابل ملت چاره‌ای ندارند/ خون شهدا از شجره طیبه انقلاب اسلامی دفاع می‌کند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره ششمین سالگرد شهادت شهید بسیجی «حسن عشوری» از شهدای مدافع امنیت در مسجد امام علی (ع) ملاامیرای رودسر، گفت: خون شهدا از شجره طیبه انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و دشمنان به جز تعظیم مقابل ملت چاره‌ای ندارند.
کد خبر: ۵۹۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ - 15June 2023

دشمنان به جز تعظیم مقابل ملت چاره‌ای ندارند/ خون شهدا از شجره طیبه انقلاب اسلامی دفاع می‌کندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره ششمین سالگرد شهادت شهید بسیجی «حسن عشوری» از شهدای مدافع امنیت در مسجد امام علی (ع) ملاامیرای رودسر با بیان اینکه استان گیلان سابقه تاریخی در مبارزات دینی و تاریخ گران‌بهایی دارد، اظهار داشت: شخصیت‌های ممتاز و بی‌نظیری در تاریخ ایران و در ایجاد جامعه توحیدی نقش جدی داشتند، یاد استاندار شهید استان گیلان را که در ابتدای انقلاب توسط جریانات منافق به شهادت رسید را گرامی می‌داریم، هر شهیدی نمونه یک تابلوی تمام عیار الهی است.

معاون رئیس جمهور افزود: شهدا نمونه بارز ایمان و امید هستند که مقام معظم رهبری می‌فرمایند شهدا ایمان و امید را در جامعه زنده نگه داشتند، شهید مظهر ایمان به خدا است و تمام صفات الهی را دارد برای همین با خدا معامله می‌کند. هر انسان عاقلی که معامله کند سود و ضرر آن معامله را می‌سنجد اینکه دستاورد یا ضرر دارد، شهید عشوری در وصیت‌نامه خود یک جمله را مطرح می‌کند و اینکه من یک آرزو دارم و آن شهادت است، جوان ۲۸ ساله آرزو‌های بسیاری دارد و در رویای خودش به دنبال به دست آوردن این آرزو‌ها است، اما آرزوی این شهید شهادت، وصل شدن به خدا و معامله با خدا بود به فرمایش رهبر معظم انقلاب شهدا مرگ تاجرانه را انتخاب می‌کنند و این شهید آن قدر عاشق شهادت بود که به او وعده شهادت داده می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: شهدا نمونه ایمان کامل هستند که در زندگی آن‌ها می‌توان این ایمان را پیدا کرد، هر شهیدی وقتی زندگی او ورق می‌خورد، برخی پرده‌ها کنار می‌رود شهدا نیاز به شناخته شدن ندارند و راز شهدا این است که از شهرت فرار می‌کنند، شهدا زمان حیات در آسمان‌ها مشهور و در زمین گمنام هستند. راز شهدا پنهان‌کاری است که بعد از شهادت این پرده‌ها کنار می‌رود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه شهید حسن عشوری در زمان فتنه‌ها مسیر سعادت را برگزید، خاطرنشان کرد: شهدا نمونه کامل امید در جامعه هستند که باعث حرکت می‌شود، شهدا به امید وصل هستند و هر جا بودند تلاش کردند و تأثیرگذار بودند و وجود شهدا الهام‌بخش برای حل مشکلات مردم بوده است. مادر شهید حسن عشوری گفت که این شهید مربی من بود و من را تربیت می‌کرد لذا وقتی مادر شهید این نگاه را دارد، اطرافیان شهید هم از این برکت برخوردار بودند، امید منجر به حرکت می‌شود و در مقابل افسردگی و سرخوردگی است، شخص امیدوار مجاهد خستگی‌ناپذیر است و مدام در حال تلاش است و دست از امید برنمی‌دارد.

معاون رئیس جمهور گفت: شخصیتی مثل شهید حسن عشوری این مراسم‌های سالیانه را به پا می‌دارد البته ما به جایگاه درستی برای درک شهید نمی‌رسیم و از زبان خودمان درباره شهدا صحبت می‌کنیم، اما این نهضت تربیتی شهدا است که بعد از شهادت آن‌ها ادامه دارد برای همین شهدا زنده هستند و آثار اقدامات آن‌ها دیده می‌شود، شهدای امنیت ما با وجود اقتدار شهدای مظلومی هستند و این شهدا سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند حتی خانواده آن‌ها نمی‌دانند که این شهدا برای حفظ امنیت جامعه در تلاش بودند و تا لحظه آخر نامی از آن‌ها نیست. برخی از شهدا بعد از شهادت هم گمنام هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه به عنوان خادم شهدا باید بگویم که بسیاری از ابعاد پرونده شهدای امنیت قابل بیان نیست، زیرا در درگیری‌هایی به شهادت رسیدند که اصل آن قابل تعریف نیست، گفت: برخی شهدای ما در عملیات علیه دشمنان کشور و نظام جاسوسی موساد به شهادت رسیدند. این از مظلومیت شهدا است که لباس حفظ امنیت می‌پوشند و از امنیت مردم حفاظت می‌کنند، شهید عشوری هم در جنوب شرقی کشور توسط گروهک‌ها که مقر آن‌ها در خاک کشور‌های همسایه است به شهادت رسید.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: همه این عزیزان قدرت‌آفرین و عزت‌آفرین هستند. دشمنان تلاش می‌کنند در جنگ ترکیبی شامل جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی این نظام را از پا در بیاورند، اما نمی‌توانند و یک بخش عمده آن به دلیل حضور فرزندان این ملت و شهید عشوری‌ها در عرصه مقابله با این دشمنان است. این جنگ به ظاهر فرهنگی، اما سازمان‌دهی آن امنیتی است. سران آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان این جنگ را در خیابان‌ها به راه انداختند و ایستادگی ملت ایران را نتوانستند تحمل کنند و در نهایت پس از کمتر از ۶ ماه توبه‌کنان برمی‌گردند و به دنبال روابط با ایران هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برادران و خواهران عزیز این عزت همین طوری به دست نمی‌آید، این عزت الهی است و هرکس با خدا باشد عزیز است و ذلیل کسانی هستند که به دنبال قدرت‌های مادی هستند. در مسیر قدرت الهی فرزندان شما در رسته امنیتی حضور دارند که این زمینه‌ها و شرایط را فراهم می‌کنند، دشمنان می‌فهمند که تلاش‌های آن‌ها بی‌اثر است و به جز تعظیم مقابل ملت چاره‌ای ندارند. در این مسیر شهدای فراوان می‌دهیم و در این عرصه خدا ملت را آزمایش می‌کند و ملت با اهدای قربانی نشان می‌دهد در پیمان خودش استوار است. شهیدانی مثل روح‌الله‌ها و آرمان‌ها جوانان پاک و مظلوم این ملت هستند که توسط دشمنان با شکنجه به شهادت رسیدند، اما ایستادگی کردند و دشمن را شکست دادند و سران دشمن را وادار به عذرخواهی کردند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: شهدا جامعه‌آفرین هستند. اگر شهدا نباشند جامعه، روابط اجتماعی، فرهنگی و امنیتی وجود ندارد، ما مدیون شهدا هستیم و در کنگره‌ها از این شهدا قدردانی می‌کنیم. این شهدا الگوی ما هستند و باید مسیر آن‌ها را دنبال کنیم، زیرا خون پاک شهدا تضمین کننده این راه و مسیر و رسیدن ملت ایران به نقطه اعتلا است، خون شهدا از شجره طیبه انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و شهید عشوری تمسک به ولایت و رسیدن نائب امام زمان (عج) داشت و مادر شهید با دلی پردرد و اشک‌بار، اما با اعتقادی راسخ گفت که اگر باز فرزند داشتم تقدیم انقلاب می‌کردم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دشمنان ما مردم ما را نشناختند و ملت ما را نفهمیدند. ملت ایران خانواده عشوری و عشوری‌پرور‌ها هستند، این واقعیت ملت ایران است که بعد از هزاران سال این ملت بزرگ هویت دارد، ۲۵۰ سال استعمار در ایران و حکومتی که به دنبال بی‌عفت سازی در جامعه بود و تلاش آشکار می‌کرد، اما ملت ما این حکومت را پایین آورد و انقلاب اسلامی پیروز شد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به چهلمین روز درگذشت شهید غیرت شهید «حمیدرضا الداغی» گفت: این شهید برای دفاع از ناموس کشور وارد میدان شد و جان خود را از دست داد، این واقعیت ملت ایران است که مشاهده این واقعیت‌ها برای دشمنان سخت است، امیدوار هستم که خدای رحمان ما را قدردان این شهدا قرار دهد تا در قیامت شرمنده نباشیم و راه آن‌ها را در این مسیر ادامه بدهیم.

رونمایی از کتاب «لباس شخصی ۲» با محوریت شهید عشوری، تشییع پیکر شهید گمنام و اهدای مدال یکی از قهرمانان ملی به پدر شهید از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در منزل این شهید گرانقدر حضور یافت و با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار