امام جمعه نهاوند:

صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است

حجت‌الاسلام «مغیثی» گفت: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران و صنعتی پیشرفته و در خدمت مردم است که منافع زیادی در حوزه‌های کشاورزی، دام‌داری، پزشکی و دیگر عرصه‌ها دارد.
کد خبر: ۵۹۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ - 16June 2023

کشورهای منطقه متوجه عدم منفعت آمریکا شده‌اندبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت الاسلام والمسلمین «عباسعلی مغیثی» امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: باید در همه عرصه‌ها به خودکفایی برسیم تا دشمنان نتوانند کاری کنند و این توصیه امام راحل است.

وی افزود: به لطف خدا در خیلی از قسمت‌ها به خودکفایی رسیدیم. باید قوی شویم و در طول این سال‌ها تجربه شده که هرجا قوی شدیم، دشمن عقب نشینی کرده است.

امام جمعه نهاوند گفت: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران و صنعتی پیشرفته و در خدمت مردم است که منافع زیادی در کشاورزی، دام‌داری، پزشکی و دیگر عرصه‌ها دارد و به برکت توان جوانان مومن کشور در این عرصه خودکفا شده‌ایم.

وی ادامه داد: در پیشرفت و خودکفایی باید اولویت‌ها لحاظ شود و استقلال کشاورزی به عنوان یکی از اولویت‌ها بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سفر رئیس جمهور به منطقه آمریکای لاتین، خاطرنشان کرد: در این سفر ده‌ها قرارداد امضا شد که اجرایی شدن آنها می‌تواند منافع خوبی برای طرفین داشته باشد.

وی تصریح کرد: کشورهای منطقه فهمیدند که ارتباط با آمریکا برای آنها منفعتی ندارد به همین دلیل به ارتباط با دیگر کشورها روی آوردند که این مسئله مهمی است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ازدواج گفت: ازدواج باید ساده گرفته شود؛ ولی متاسفانه رسومات غلط و چشم و هم‌چشمی‌ها موانعی بر سر راه این امر مقدس ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: واقعاً بسیاری از این هزینه‌های ازدواج غلط و اضافی است. زوج‌ها می‌توانند با کم شروع کنند و در زندگی مشترک خود، مشکلات را با همکاری هم حل کنند.

حجت الاسلام‌ مغیثی در پایان متذکر شد: علی‌رغم دشمنی‌های زیادی که با انقلاب اسلامی شده است، این کشور پیشرفت کرده و کارهای زیادی انجام شده است؛ دشمن سعی دارد که این کارها دیده نشود، ولی این وظیفه دستگاه‌های مختلف است که خدمات را به مردم بگویند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار