ما متحدیم/ در جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور مطرح شد؛

معاون اجرایی رئیس جمهور: آمادگی دولت برای برگزاری باشکوه اردوهای راهیان نور/ امروز هرچه داریم به برکت شهدا و برنامه‌هایی از جنس راهیان نور است

منصوری گفت: اربعین و راهیان نور از جمله برنامه فرهنگی موثر و تاثیرگذار است که فرد با حضور در آن‌های خود را بیمه می‌کند؛ حضور در یادمان‌های دفاع مقدس و زیارت شهدا در امتداد زیارت ائمه اطهار است.
کد خبر: ۵۹۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ - 15June 2023

معاون اجرایی رئیس جمهور: بهره‌گیری از ظرفیت حلقه‌های میانی برای برگزاری راهیان نور/ اربعین و راهیان نور برنامه‌های فرهنگی موثر و تاثیرگذار هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یکصد و پانزدهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور، «سعید عسگری» نماینده رئیس‌جمهور در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور، فرمانده‌هان قرارگاه‌های راهیان نور کشور و نمایندگان وزرا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این جلسه، منصوری با بیان اینکه اقدامات زیادی در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و راهیان نور در سراسر کشور صورت گرفته است، اظهار داشت: اما با توجه به ظرفیت‌ عظیم دفاع مقدس، همچنان جای کار وجود دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین و راهیان نور از برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار است که فرد با حضور در این عملیات فرهنگی و زیارتی خود را بیمه می‌کند، تصریح کرد: هر آنچه امروز داریم به برکت شهدا و برنامه‌هایی از جنس راهیان نور است؛ راهیان نور یک بسته کامل است. در راهیان نور بین مفاهیم راهیان نور و زائر ارتباط برقرار می‌شود که این ارتباط پایانی ندارد و باید برای زائرین در این حوزه برنامه داشته باشیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به پنج موضوع زیر ساخت، توسعه، تجهیز یادمان‌ها، اسکان و تسهیل در عزیمت که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: ما مدل موفقی همچون برگزاری اربعین در کشور داریم که می‌توانیم از این مدل برای برگزاری راهیان نور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر موضوع راهیان نور را مردمی‌تر برگزار کنیم موفق‌تر خواهیم بود، گفت: دولت، ستاد کل نیروهای مسلح و دستگاه‌ها دیگر در حوزه راهیان نور نقش پشتیبانی داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت حلقه‌های میانی که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بهره‌مند شویم. 

منصوری اظهار داشت: دولت وظایفی درخصوص حضور کاروان‌های راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس دارد و آماده‌ است پشتیبانی‌ها ت‌های لازم را انجام دهد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت ظرفیت‌های خود را در راستای باشکوه برگزار شدن اردوهای راهیان نور به کارخواهد گرفت، گفت: در راستای هرچه بهتر برگزار کردن راهیان نور باید ماموریت‌‌سپاری و مسئولیت‌سپاری کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌ سازمان‌ها به بهترین شکل استفاده شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار