معاون توسعه منابع انسانی آموزش و‌پرورش فارس:

هدف آموزش و پرورش جذب معلمینی در تراز انقلاب، خلاق و بروز است

«زارعی» گفت: با توجه به مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از آموزش و پرورش، تصمیمات جدیدی اتخاذ شد و براساس سیاست‌های ابلاغی، تغییراتی در مورد نقل و انتقالات، جذب و استخدام جدید و ساماندهی نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم معلمینی خلاق، به روز و در تراز انقلاب داشته باشیم.
کد خبر: ۵۹۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ - 12June 2023

هدف ما جذب معلمینی در تراز انقلاب، خلاق و بروز استبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «مجید زارعی» معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و‌پرورش فارس در جمع اصحاب  رسانه با اشاره به تحول‌خواهی در آموزش و پرورش در سال جاری، اظهار داشت: با توجه به مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی از آموزش و پرورش، تصمیمات جدیدی اتخاذ شد و براساس سیاست‌های ابلاغی، تغییراتی در مورد نقل و انتقالات، جذب و استخدام جدید و ساماندهی نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد و و تلاش داریم معلمینی خلاق، به روز و در تراز انقلاب داشته باشیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و‌ پرورش فارس ابتدا با تاکید بر شفافیت گزینش نیرو‌های جدید در آموزش و پرورش گفت: ۱۷ کانون ارزیابی گزینش این نیرو‌ها را به عهده دارند.

وی با اشاره به مبحث نقل و انتقالات فرهنگیان در درون و برون استانی ادامه داد: برای برون استانی، شیوه‌نامه از ۶ خرداد ماه ابلاغ و از ۱۰ خرداد ثبت‌نام آغاز شده و تا ۶تیرماه ادامه دارد و ۱۰مردادماه از طریق وزارتخانه نتایج اعلام می‌شود.

زارعی تصریح کرد: برای نقل و انتقالات درون استانی، براساس چارچوب وزارتی تعیین و بخشنامه امروز به مناطق، نواحی و دفاتر در استان ابلاغ شده که متقاضیان می‌توانند تا ۵ تیر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند و همکارانی که دارای بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص هستند با مراجعه به دفاتر شهرستان خود مدارک را تایید کنند.

وی ادامه داد: از ۲۴ خرداد تا ۱۵ تیر، آموزش و پرورش مناطق مبدأ کنترل بررسی فرم‌های درخواست و امتیازدهی را انجام می‌دهند و از ۱۶ تا ۳۰ تیر پردازش درخواست‌ها در اداره کل انجام‌شده و اول مردادماه نتایج اعلام می‌شود و تا ۱۵ مرداد به اعتراضات رسیدگی می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و‌ پرورش فارس گفت: تفاوتی که نقل و انتقالات امسال نسبت به سنوات گذشته داشته، در سال جاری استثنا نداریم و همه موارد، امتیازی شده و هیچگونه مراجعه حضوری به ادارات کل نداریم.

وی با تاکید بر اینکه رونوشت دستورالعمل نقل و انتقالات به نمایندگان، استانداری و دستگاه‌های مختلف ارسال کردیم، به ممنوعیت انتقال به کلانشهرها اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۷۹۳ نفر از همکاران را که بیش از سه سال انتقال موقت داشتند، با گرفتن مجوز از وزارتخانه قبل از شروع نقل و انتقالات، تبدیل به انتقال دائم کردیم و از گردونه خارج شدند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و‌ پرورش فارس با بیان اینکه سیاست در ساماندهی نقل و انتقالات، رفع نیاز مدارس بوده، ادامه داد: ۶۱ هزار و ۷۲۳ نفر نیروی شاغل در استان داریم و پیش‌بینی بازنشستگی ۶ هزار و ۸۶۸ نفر است که درخواست ثبت شده است، اگرچه ممکن است این عدد در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند که برای جبران این تعداد، ۳ هزار و ۲۸۷ نفر جذب و یک هزار و ۲۲۹ نفر استخدام دانشگاه فرهنگیان داریم که ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر کمبود داریم که مطابق سنوات گذشته با استفاده از بازنشستگان، اضافه تدریس و استفاده از دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان، و ۱۸۹نفر سرباز معلم برای مناطق محروم، استفاده از ماده ۱۰۳ قانون بازنشستگی برای جذب نیرو برای لیسانس تا سن ۶۰ سالگی از جمله راه‌های جبران کمبود این‌نیروهاست.

زارعی با بیان اینکه بازنشستگان با مراجعه به نواحی می‌توانند تقاضای همکاری را ثبت کنند، افزود: کمبود معلم ۷۴۳ معلم‌ ابتدایی در شهر شیراز داریم که از طریق آزمون ۸اردیبهشت جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه دفترچه جذب دبیری و هنرآموزی به زودی توزیع می‌شود، تصریح کرد: در سهمیه استخدام هم ۱۶۵۱ نفر در دبیری و هنرآموزی جذب می‌شوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و‌پرورش فارس با اشاره به اینکه بعد از تهران و خراسان رضوی، فارس، سومین استان در جذب آموزگار است، افزود: در جذب، تربیت و نگه‌داشت نیروی انسانی، روش شایسته گزینی را داریم و به همین دلیل مصاحبه جذب کاملا متفاوت شده است و قوانین ارزیابی کار مصاحبه را انجام می‌دهند که در محور شایسته گزینی ۶۰درصد ارزیابی تکمیلی است که توسط ارزشیابان حرفه‌ای انجام می‌شود که توسط اساتید امور استخدامی در حال گذراندن دوره هستند.

فعالیت ۱۷ کانون ارزیابی برای جذب نیرو‌های جدید در آموزش و پرورش فارس

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی کاملا سیستمی است و سوالات روزانه تغییر می‌کند، ادامه داد: هر نفر توسط دو گروه سه نفر در یک روز انجام می‌شود و ۴۱۰۵ نفر مصاحبه می‌شوند و ۱۵۰۰ انتخاب می‌شوند.

زارعی به شفافیت اجرا به همراه امنیت و کیفیت را دستور کار ارزیابی اشاره کرد و گفت: ۱۷ کانون اعمال می‌شود و تفاوت دیگری که آزمون استخدامی امسال نسبت به سنوات گذشته دارد، این است که گزینش همراه با مصاحبه انجام شده و گزینش هم نمره علمی می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۱۰۴ امتیاز از ۶۰ درصد مصاحبه مربوط به مقالات علمی و امثالهم است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که جذب نیروی آموزش ابتدایی و دبیری، بتوانیم معلمینی خلاق، به روز و در تراز انقلاب داشته باشیم.

زارعی گفت: گزینش دانشجو معلمین و دانشگاه فرهنگیان، جذب معلمین پرورشی و همچنین جذب نیروهای خدماتی را پیش رو خواهیم داشت.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و‌پرورش فارس با اشاره به اینکه برای اولین بار نمرات مصاحبه همزمان در سیستم ثبت می‌شود و بعد از آن دیگر امکان تغییر آن نیست، افزود: هرچه ثبت‌نام کتب درسی زودتر انجام‌ شود، کتابها زودتر به دست ادارات و مدارس می‌رسد و با شروع سال تحصیلی مشکل کتاب نخواهیم داشت و تا کنون ۷۶درصد دانش‌آموزان استان اقدام به ثبت سفارش کتاب در سامانه کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار