مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

فعالیت ۲۵ هزار روحانی در مدارس کشور در قالب طرح «امین»

حجت‌الاسلام «نیکزاد» از فعالیت ۲۵ هزار روحانی در مدارس کشور در قالب طرح «امین» خبر داد و گفت: تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش، فراگیری مسائل فرهنگی را اثربخش‌تر و کیفیت تربیت دینی و اسلامی را افزایش می‌دهد که در همین راستا طرح «امین» اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۹۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ - 11June 2023

فعالیت ۲۵ هزار روحانی در مدارس کشور در قالب طرح «امین»/ غفلت از ارتباط نظام‌مند بین حوزه علمیه و آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «حمید نیکزاد» مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش امروز (یکشنبه) در دیدار با آیت‌الله «عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: ارتباط و شناخت نسل جدید با علمای بزرگ و روحانیون می‌تواند اثرگذار باشد و ما ضعفی که داریم برنامه‌ریزی مقطعی است و دشمن از همین فاصله‌ها سوء استفاده می‌کند.

وی سابقه همکاری حوزه علمیه و روحانیت آموزش و پرورش را از زمانی که مکتب‌خانه بود و اسلام پا به عرصه وجود گذاشت ذکر کرد و بیان داشت: حرکتی که اسلام در آموزش عمومی ایجاد کرد جزو مبانی و اصول بود.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تبیین کرد: قبل از انقلاب بسیاری از علما از جمله شهید علامه مطهری، بهشتی، باهنر، مفتح و غیره زحمات زیادی کشیدند و برخی از کتب قبل انقلاب را هم برخی از همین علما نوشته بودند.

غفلت از ارتباط نظام‌مند بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام نیکزاد ادامه داد: متأسفانه بعد از انقلاب از ورود نظام‌مند در مسائل و ارتباطات بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش آنگونه که شایسته است، غفلت کرده‌‌ایم لذا غفلت از ارتباط نظام‌مند بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید جبران شود.

وی با تأکید بر اینکه علمای وارسته می‌توانند در عرصه آموزش، تربیت و تزکیه نقش‌آفرینی کنند، مطرح کرد: تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش، فراگیری مسائل فرهنگی را اثربخش‌تر و کیفیت تربیت دینی و اسلامی را افزایش می‌دهد که در همین راستا طرح «امین» اجرا می‌شود.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار روحانی در مدارس کشور در قالب طرح «امین» فعالیت می‌کنند و با توجه به اینکه طلاب و روحانیون طرح «امین» در مدارس پرجمعیت مستقر شدند بین ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی را پوشش دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار