سفیر ایران در روسیه خبر داد؛

آغاز روند تحویل سامانه موشکی S300 به ایران

سفیر ایران در روسیه از به جریان افتادن روند تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران، توسط روسیه خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ - 23November 2015

آغاز روند تحویل سامانه موشکی S300 به ایران

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه طی سخنانی با اشاره به موضوع قرارداد تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران گفت: در این مسئله که روسیه در برخی مقاطع تحتتاثیر غرب تصمیمهایی گرفته است که در ذهنیت جامعه ایرانی نسبت به روسها تاثیرگذار بوده است، شکی وجود ندارد.اما این اتفاقها در شرایطی رخ داده بود که قطعنامه ١٩٢٩ در مورد ایران تصویب شده و فضای روانی بینالمللی علیه ایران تحریک شده بود.

وی افزود: علاوه بر این در روسیه هم رئیسجمهوری متمایل به غرب روی کار بوده است و قرارداد اس 300 را لغو کرد. اکنون رویکرد روسیه در این خصوص اصلاحشده و قرارداد جدیدی منعقد شده و روند تحویل دادن اس 300 به ایران هم به جریان افتاده است.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: در مورد نیروگاه بوشهر هم نمیتوانیم صرفا روسها را مقصر بدانیم. نیروگاه بوشهر را آلمانیها و ژاپنیها نیمهکاره رها کرده بودند و رژیم صدام حسین هم این نیروگاه را بمباران کرده بود و اینگونه نبود که ما در یک مناقصه بینالمللی بوشهر را مطرح کردیم و از میان 20 کشور، وسیه انتخاب شده باشد و در آن زمان روسیه تنها گزینه ما بود.

سنایی ادامه داد: تاخیرهایی هم در احداث نیروگاه بوشهر صورت گرفت که مانند بسیاری از پروژههای داخلی است که با تاخیر اجرا میشود و بخش دیگری از این تاخیر هم میتواند به دلیل تعلل تکنیسینهای روس باشد. بخش دیگر این تاخیر هم به دلیل کارشکنی تحریمها بوده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار